شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - Roewe D5X
شروع قیمت از ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار

روئی هم‌زمان با معرفی مدل D5X DMH در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴، پیش‌فروش این محصول را هم آغاز کرد. این شاسی‌بلند پلاگ‌این هایبریدی در چهار نسخه و با رنج قیمتی ۱۶ هزار و ۵۳۷ دلار تا ۲۰ هزار و ۲۶۵ دلار عرضه خواهد شد. روئی D5X DMH اولین شاسی‌بلند برند است که از سیستم سوپرهایبریدی و جدید DMH استفاده می‌کند و به همین خاطر، انتظارات از عملکرد فنی آن بالا است.


ابعاد ظاهری و زبان طراحی روئی D5X DMH

روئی D5X DMH را می‌توان از لحاظ طراحی بیرونی،‌ محصولی ساده و زیبا دانست. در جلوی خودرو، چراغ‌های تقریبا صاف با پوشش مشکی‌رنگ قرار دارند که با نوارهای باریک مشکی به هم وصل شده‌اند. فندرهای هر دو طرف جلوپنجره از نوارهای عمودی LED بهره می‌برند و ظاهر اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند.

از نمای جانبی، شاهد استفاده از عناصر مشکی‌رنگ بیشتری در روئی D5X DMH هستیم. خط منحنی کشیده‌شده تا عقب خودرو، شکل جذابی به سقف و بال عقب کوچک آن داده است. چراغ‌های عقب نیز کاور مشکی دارند و همانند جلو،‌ یک نوار باریک باعث وصل شدن آن‌ها به یکدیگر شده‌اند. در نزدیکی آن‌ها،‌ چراغ‌های مه‌شکن نیز در هر دو طرف دیده می‌شوند.

در جایگاه یک شاسی‌بلند کوچک و فشرده،‌ روئی D5X DMH ابعاد قابل قبولی دارد و طول و فاصله بین محوری آن به ترتیب به ۴۷۰۰ میلی‌متر و ۲۷۶۵ میلی‌متر می‌رسد. عرض و ارتفاع خودرو هم به ترتیب ۱۸۹۰ میلی‌متر و ۱۶۶۴ میلی‌متر اعلام شده است. در کابین خودرو از یک فرمان دوتکه چندکاربری، صفحه نمایش دوقلو و یک دسته‌دنده الکترونیکی استفاده شده و یک پد شارژ بدون سیم مخصوص گوشی‌های همراه نیز دیده می‌شود.


تجهیزات ایمنی و مشخصات فنی روئی D5X DMH

روئی D5X DMH در چهار تریم تجهیزاتی مختلف عرضه خواهد شد که فعلا از جزییات آن‌ها اطلاعاتی در دست نیست. البته گفته شده که فهرست تجهیزات استاندارد خودرو نسبتا مجهز و کافی است و شامل مواردی مثل پارک اتوماتیک، کمک به استارت در سربالایی، رادار، تصاویر پانورامیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های اتوماتیک LED در جلو و تهویه مطبوع اتوماتیک می‌شود.

روئی D5X DMH مجهز به سیستم جدید پلاگ‌این هایبریدی است و از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری و یک پیشرانه الکتریکی تشکیل شده است. قدرت خروجی پیشرانه بنزینی به ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر می‌رسد و پیشرانه الکتریکی نیز می‌تواند تا ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر تولید کند. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده ۲سرعته DHT متصل است و برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۶.۹ ثانیه نیاز دارد.

از یک بسته باتری ۲۱.۴ کیلووات ساعتی برای روئی D5X DMH استفاده شده است. خودرو می‌تواند در حالت تمام‌الکتریکی، مسافتی برابر با ۱۳۵ کیلومتر در چرخه CLTC را طی کند. مسافت قابل پیمایش ترکیبی آن نیز به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت متوسط آن ۴.۶۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه