شبکه‌های اجتماعی

ژئومتری EX3، کراس ارزان قیمت الکتریکی‌ساز جیلی
Automobile Farsi - Geometry EX3

کهنه‌کار جیلی سر از ژئومتری در آورد


حدود دو سال پیش هلدینگ جیلی برند ژئومتری را برای تولید خودروهای الکتریکی تاسیس کرد، اما تا کنون تنها دو مدل ژئومتری A سدان و ژئومتری C هاچ‌بک را معرفی کرده است. در سال 2020، حدود 10000 خودرو با مارک ژئومتری در بازار چین فروخته شد و آمار فروش نیمه نخست سال 2021 این خودروساز نیز از فروش 6680 دستگاهی این خودروساز حکایت دارد. حالا جیلی محصول به ظاهر جدید و ارزان قیمت خود را با نام ژئومتری EX3 معرفی کرده تا در فروش به کمک دو مدل دیگر بیاید.


به نظر می‌رسد جیلی برای معرفی یک محصول جدید با برند ژئومتری تحت فشار بوده و هاچ‌بک کراس برقی خود را با عجله آماده کرده است. در حقیقت، ژئومتری EX3 همان Maple 30X است که آن هم از زیرمجموعه‌های امپراطوری جیلی به شمار می‌رود و تنها همین یک محصول را دارد. اگر هاچ‌بک کراس 4005 میلی‌متری Maple را نسخه الکتریکی شده جیلی ویژن X3 بنزینی بدانیم، ژئومتری EX3 به نوعی نسخه الکتریکی جیلی ویژن X3 پرو به شمار می‌رود. تمام این خودروها بدنه‌هایی یکسان دارند و تنها تفاوت آن ها در سپرها و جلوپنجره و البته طراحی داشبورد آن‌ها است.


در نمای داخلی ژئومتری EX3 شاهد استفاده از یک نمایشگر نسبتا بزرگ بالای داشبورد هستیم، اما مهم‌ترین ویژگی آن را می‌توان ترکیب بندی رنگ‌های به کار رفته در داشبورد دانست که علاوه بر دو رنگ تیره و روشن، از تزیینات آبی و زرد فسفری نیز استفاده است. مهم‌ترین تجهیزاتی که در کابین ژئومتری EX3 دیده می‌شود، دو کیسه هوا برای سرنشین‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع، تودوزی چرمی و دوربین دنده عقب است.


از نظر فنی تفاوتی بین Maple 30X و ژئومتری EX3 وجود ندارد. یک موتور الکتریکی با قدرت 95 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متر روی محور جلو نصب شده است. باتری‌های لیتیوم یونی 37.2 کیلووات ساعتی، زیر خودرو تعبیه شده‌اند و بر اساس سیکل قدیمی NEDC می‌تواند پیمایش 322 کیلومتری را برای این خودرو به همراه داشته باشد که نسبت پیمایش 306 کیلومتری Maple 30X بیش‌تر است، اما در حقیقت، با هر شارژ آن می توان حدود 200 کیلومتر را پیمود. با ژئومتری EX3 می‌توان به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت رسید.


تفاوت‌های ژئومتری EX3 تنها به نمای داخلی متفاوت و اندکی پیمایش بیشتر با هر شارژ خلاصه نمی‌شود، بلکه از نظر قیمتی نیز خودرویی ارزان تر است. ژئومتری EX3 تنها 9200 دلار قیمت دارد، این در حالی است که برای خرید Maple 30X باید 10600 دلار پرداخت کرد. اما نکته مبهم در خصوص معرفی ژئومتری EX3 این است که با وجود این که این خودرو برای توسعه برند ژئومتری معرفی شده، چرا روی بدنه آن نام جیلی حک شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه