شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خودروهای تسلا
چین هم سیستم اتوپایلوت ایمن‌تری می‌خواهد

فراخوان‌های تسلا دیگر محدود به فقط بازار آمریکای شمالی نیست. ماه گذشته و پس از تحقیقات موسسه NHTSA درباره ۲.۱ میلیون دستگاه از مدل‌های تسلا، این برند مجبور به صدور یک فراخوان گسترده و بهبود سیستم کمک‌رسان خود موسوم به AutoPilot شد. اکنون اما مقامات چینی نیز از تسلا خواسته‌اند که همان تغییرات را درباره مدل‌های الکتریکی این برند در داخل خاک چین اعلام کند و بدین ترتیب، ۱.۶ میلیون دستگاه دیگر به فهرست فراخوان تسلا اضافه شده است.

نگرانی‌های مقامات هر دو کشور یکی است: این که ممکن است راننده‌ها استفاده نادرست و ناآگاهانه‌ای از سیستم نیمه‌خودران AutoPilot داشته باشند. تسلا با تقویت هشدارهای صوتی و تصویری برای رانندگان، به این انتقادها پاسخ داد و گفت که با به‌روزرسانی‌های جدید، راننده خیلی سریع‌تر متوجه خواهد شد که سیستم اتوپایلوت در چه وضعیتی قرار دارد. قانون‌گذاران چینی می‌گویند که این تغییرات برای کاهش تصادفات و رساندن ریسک برخوردهای احتمالی به کم‌ترین حد ممکن بسیار لازم و ضروری است.

رویترز در گزارش خود نوشته است که تمام چهار مدل تسلا در ایالات متحده شامل فراخوان شدند و اکنون در چین، مدل‌های وارداتی S و X و همچنن، مدل‌های ۳ و Y که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ در داخل خاک چین تولید شده‌اند،‌ نیازمند این به‌روزرسانی هستند. البته خوشبختانه این به‌روزرسانی از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری انجام می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی یک متخصص یا ارسال خودروها به مراکز خدماتی تسلا نیست.

تسلا همچنین نرم‌افزار مربوط به قفل درهای ۷ هزار و ۵۳۸ دستگاه در چین را هم بهینه‌سازی خواهد کرد. این خودروها شامل مدل S و مدل X می‌شوند. تسلا در آمریکا نیز مجبور به فراخوان ۱۲۰ هزار دستگاه با مشکلات مشابه شده بود. گفته شده که این خودروها مشکوک به باز کردن قفل و متعاقبا، باز کردن درهای خودرو در حین تصادف هستند.

نظر دهید


در همین زمینه