شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان کیکس ۲۰۲۵
به همراه فضای داخلی وسیع و فناوری‌محور


نیسان از نسل جدید کیکس که کراس‌اوور نسبتا کوچک خود محسوب می‌شود رونمایی کرد. به طور کلی، بهینه‌سازی‌ها و پیشرفت محسوسی در این نسل مشاهده می‌شود و علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر، فضای داخلی وسیع‌تر و فناوری‌های بیشتری هم در آن دیده می‌شود. همچنین برای اولین بار در خط تولید کیکس، یک نسخه تمام‌چرخ محرک نیز عرضه خواهد شد.

نیسان کیکس ۲۰۲۵ به صورت انحصاری با پیشرانه جدید و تنفس‌طبیعی ۲ لیتری ۴ سیلندر عرضه می‌شود. قدرت خروجی این پیشرانه به ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر می‌رسد. نسبت به پیشرانه ۱.۶ لیتری نسل قبل، شاهد افزایش قدرت ۱۷ اسب بخاری در کنار افزایش ۳۶ نیوتن‌متری گشتاور هستیم. این پیشرانه به جدیدترین تفسیر نیسان از جعبه‌دنده ایکس‌ترونیک اتوماتیک CVT متصل است که بسته به نسخه انتخابی، قدرت تولید‌شده را یا به چرخ‌های جلو یا به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. سیستم آپشنال Intelligent All-Wheel Drive به عنوان یک ویژگی کلیدی نسل جدید برای انتخاب در تمام نسخه‌ها حضور دارد. ترکیب آن با حالت رانندگی مخصوص برف و فاصله ۲۱۳ میلی‌متری خودرو از سطح زمین، قابلیت‌ها و توانایی‌های آف‌رودی این کراس‌اوور را برجسته می‌کنند.

نیسان کیکس ۲۰۲۵ از طراحی جعبه‌ای‌تر و در کل جذاب‌تری نسبت به نسل قبل بهره می‌برد. با الهام گرفتن از نسخه چینی نیسان پث‌فایندر، از چراغ‌های LED افقی در جلو استفاده شده و آن‌ها با محیط بزرگ مشکی‌رنگ احاطه‌شده توسط جلوپنجره ترکیب شده‌اند. طول و عرض این کراس‌اوور کوچک به ترتیب ۴۳۶۶ میلی‌متر و ۱۸۰۱ میلی‌متر است. ارتفاع خودرو نیز به ۱۶۳۱ میلی‌متر می‌رسد. نکته جالب درباره فاصله بین‌محوری، تفاوت جزئی آن در دو نسخه دیفرانسیل‌جلو و تمام‌چرخ محرک است که در نسخه اول ۲۶۵۷ میلی‌متر است و در نسخه دوم به ۲۶۶۴ میلی‌متر می‌رسد.

این ابعاد نشان می‌دهد که نیسان کیکس ۲۰۲۵ نسبت به نسل قبلی، بزرگ‌تر شده و طول آن به اندازه ۷۱ میلی‌متر، عرض آن به اندازه ۴۱ میلی‌متر و ارتفاع خودرو نیز به اندازه ۲۰ میلی‌متر افزایش یافته است. افزایش ابعاد طبیعتا به معنای ارائه فضای داخلی وسیع‌تر نیز خواهد بود. علاوه بر فضای سنتی صندوق، یک محفظه مخفی بار هم وجود دارد. در فضای داخلی نسخه‌های پایه نیسان کیکس ۲۰۲۵ از یک نمایشگر دوقلوی ۷ اینچی استفاده شده اما صاحبان نسخه‌های مجهز‌تر به صفحه‌های بزرگ ۱۲.۳ اینچی دسترسی دارند. بسته به نسخه انتخابی، تا ۴ پورت USB-C و شارژ بدون سیستم دستگاه‌های هوشمند هم ارائه می‌شود. پشتیبانی از سیستم‌های اتصال Apple CarPlay و Android Auto نیز تایید شده است.

 



نیسان کیکس ۲۰۲۵ در سه نسخه تجهیزاتی S، SV و SR عرضه می‌شود. علاوه بر آن‌ها، خریداران به دو بسته تزییناتی و تجهیزاتی پرمیوم نیز دسترسی دارند که مواردی مثل سان‌روف پانورامیک یا سیستم صوتی قدرتمند Bose به همراه ۱۰ بلندگو را به خودرو اضافه می‌کنند. تمام نسخه‌ها مجهز به سیستم ایمنی مخصوص نیسان به نام Nissan Safety Shield 360 ADAS Suite هستند. این سیستم از سامانه‌های کمکی متعددی مثل کروزکنترل هوشمند بهره می‌برد. نسخه لوکس SR علاوه بر این سیستم، به سیستم پیشرانه کمک‌رسان رانندگی ProPILOT Assist نیز مجهز است.

نیسان کیکس ۲۰۲۵ برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک به نمایش گذاشته شد و انتظار می‌رود که فروش آن در ایالات متحده و کانادا از اواخر تابستان شروع شود. اگرچه هنوز قیمت‌گذاری خودرو اعلام نشده اما گفته شده که باید منتظر قیمتی بیشتر از نسل قبلی که از ۲۰ هزار و ۷۹۰ دلار شروع می‌شد باشیم. برای دریافت سایر جزییات از جمله قیمت رسمی و احتمال معرفی نسخه‌های بیشتر باید تا زمان عرضه رسمی خودرو منتظر بمانیم.

نظر دهید


در همین زمینه