شبکه‌های اجتماعی

ایران خودرو در کراس‌اوور خود از چه موتوری استفاده می‌کند؟
اتومبیل فارسی - ایکو K125

ایکو K125 

 

 

پس از رونمایی سایپا از کراس‌اوور جدید خود با نام سایپا آریا، ایران خودرو نیز در تلاش است تا هرچه زودتر پروژه شاسی‌بلند خودرو که با کد ایکو K125 شناخته می‌شود را به مرحله نهایی برساند.

 

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از خودروبانک، آن‌طور که اخبار تایید نشده پیرامون این خودرو مشخص است، شاسی بلند ایران خودرو با موتور EF7 توربوشارژر روانه بازار خواهد شد. این پیشرانه با کد EF7 TC شناخته می‌شود و در طی چند سال اخیر در سورن توربوشارژر و دنا پلاس توربوشارژر مورد استفاده قرار گرفته است. شاسی بلند ایران خودرو همانند تارا و دنا پلاس توربوشارژر در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک روانه بازار خواهد شد.

 

این پیشرانه دارای حجم دقیق 1645 سی‌سی است و توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت در دور 5500 و بیشینه گشتاور 215 نیوتن‌متر در بازه 2200 تا 4800 دور در دقیقه را دارا است.

 

 

مطابق اظهارات فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو، آیین رونمایی رسمی از شاسی بلند این شرکت تا پایان تابستان سال جاری انجام خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد که رونمایی از این کراس‌اوور همانند رونمایی از تارا یک اقدام زودهنگام باشد و بعید است تا پایان سال جاری خورشیدی شاسی‌بلند ایران خودرو را در بازار ببینیم، خودرویی که هنوز نام و چهره آن نیز مشخص نشده است.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه