شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رم ۱۵۰۰ تی آر ایکس ۲۰۲۴
بررسی تصمیم جنجالی رم


خط تولید محصولات پیکاپ رم در سال ۲۰۲۵ بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. مدل رم ۱۵۰۰ TRX در راه بازنشستگی است اما اکنون می‌دانیم که چه مدلی قرار است جای او را بگیرد: RHO.

رم ۱۵۰۰ RHO عضو جدید این خانواده محسوب می‌شود. این نسخه به یک پیشرانه ۳ لیتری Hurricane با توان تولیدی ۵۴۰ اسب بخار مجهز است. البته که این پیشرانه ۶ سیلندر توین‌توربوشارژ قطعا به اندازه موتور ۷۰۲ اسب بخاری تی‌آر‌ایکس قدرتمند نیست اما با این حال، همچنان یک پیکاپ بسیار قوی و توانا محسوب می‌شود.

مدل RHO که در خط تولید پیکاپ‌های اسپرت‌محور رم جایی بالاتر از وارلاک و ربل قرار می‌گیرد، بازار نسبتا متفاوتی از مدل TRX را تامین خواهد کرد. این نسخه قدرت کم‌تری دارد و طبیعی است که در مقایسه با TRX، ارزان‌تر هم باشد.

خداحافظی تی‌آر‌ایکس چندان شوکه‌کننده و دور از انتظار هم نیست. رم در آگوست گذشته،‌ مدل TRX Final Edition را معرفی کرد که عملا آغازی برای پایان این پیکاپ محبوب بود. ان نسخه در سال ۲۰۲۰ برای مدل سال ۲۰۲۱ معرفی شد و توانست رقابت جذابی با فورد رپتور داشته باشد. فورد در پاسخ به این نسخه، مدل ۷۰۰ اسب بخاری رپتور R را معرفی کرد.

تولید تی‌آر‌ایکس Final Edition ۲۰۲۴ به تنها ۴ هزار دستگاه محدود شده که هر کدام ۱۱۹ هزار و ۶۲۰ دلار قیمت دارند. پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 آن که قادر به تولید ۷۰۲ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتن‌متر است، تغییری نخواهد کرد. طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۴.۵ ثانیه طول می‌کشد که کمی آهسته‌تر از نسخه جدید الکتریکی Ramcharger محسوب می‌شود.

رم ۱۵۰۰ RHO در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ به خط تولید این خانواده اضافه خواهد شد. تولید رم ۱۵۰۰ جدید نیز از اولین فصل سال آینده آغاز می‌شود. رم گفته که سایر جزییات مربوط به این نسخه را کمی پیش از عرضه رسمی آن منتشر خواهد کرد. فارغ از این که تصمیم بازنشسته کردن TRX چقدر به مذاق طرفداران خوش می‌آید، می‌توان حداقل از لحاظ آورده‌های اقتصادی و نگرانی‌های محیط‌زیستی، آن را توجیه کرد و تصمیمی به سوی آینده دانست. با نگاه به سایر نسخه‌های جدید رم ۱۵۰۰ و استفاده گسترده از فناوری‌های مدرن و تجهیزات لوکس در آن‌ها نیز به این نتیجه می‌رسیم که مدیران برند رم نیز فقط به آینده نگاه می‌کنند و به دنبال بهبود و ارتقای محصولات خط تولید خود از تمام ابعاد هستند.

نظر دهید


در همین زمینه