شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه 911 GT3 R rennsport
تولید در 77 دستگاه

 

مراسم Rennsport Reunion 7 در حال برگزاری است و پورشه آن را با معرفی یک خودرو خاص جشن می‌گیرد. برای افرادی که شاید با این مراسم آشنایی نداشته باشند باید توضیح دهیم که این مراسم به مناسبت تاریخچه پورشه در مسابقات برگزار می‌شود.


نکته جالب توجه این است که 911 GT3 R rennsport را نه خیابان و نه مسابقات GT گردن نمی‌گیرند. به عبارت دیگر پورشه 911 GT3 R rennsport مجوز تردد در خیابان و مجوز شرکت در مسابقات را ندارد و کاملا یک پورشه وحشی به حساب می‌آید. برای ثبت اسم این خودرو پورشه مجبور به استفاده از حرف کوچک r در ابتدای rennsport شده که در تاریخ این خودروسازی بی سابقه است.


قوای محرکه پورشه 911 GT3 R rennsport که زیر بزرگترین بال عقب تاریخ پورشه نصب شده از نوع 6 سیلندر 4.2 لیتر تنفس طبیعی است که از نسخه GT3 به عاریه گرفته شده اما با توجه به اینکه محدودیت‌های کلاس GT و FIA را ندارد، حالا 611 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه برای سوخت E25 تنظیم شده و از پیستون‌ها و میل بادامک سفارش بهره می‌برد. با توجه به تغییرات صورت گرفته، نسبت تراکم بالاتر رفته و دور پیشرانه نیز می‌تواند تا 9400 RPM بالا برود. انتقال قدرت توسط گیربکس 6 سرعته سکوئنشال ارتقا یافته GT3 R به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.


همانطور که بالاتر اشاره شد با توجه به اینکه پورشه 911 GT3 R rennsport مجوز تردد جاده و مسابقات را ندارد، پورشه با خیال راحت برای کاهش وزن اقدام کرده است. سیستم اگزوز این خودرو می‌تواند کاملا باز و بدون محدودیت یا اینکه با صدا خفه‌کن و مبدل‌های کاتالیزور برای کاهش صدا باشد.


زیر پورشه 911 GT3 R rennsport رینگ‌های 18 اینچ ویژه BBS با تایرهای میشلین مخصوص به این خودرو نصب شده که همان طراحی GT3 R را دارد و تنها تفاوت آن این است که به صورت استاندارد از کارخانه به این شکل تولید می‌شود.


همه چیز پورشه 911 GT3 R rennsport از نسخه مسابقه‌ای الگو گرفته شده اما لزوما یکسان نخواهد بود. تنها اشتراک بدنه این نمونه با GT3 R سقف و کاپوت است و باقی طراحی مانند ورودی‌های هوا، پانل‌ها و باله‌ها بر اساس این نمونه شکل گرفته‌اند. آینه‌های سنتی جانبی جای خود را به دوربین‌ها دیجیتال داده‌اند که توسط نمایشگر‌های داخل کابین به راننده کمک می‌کند.


بالاتر در خصوص بال عقب که بزرگترین نمونه در تاریخ پورشه محسوب می‌شود صحبت کرده‌ایم اما حالا باید بگوییم این بال به وضوح یادآور 77/935 است و پورشه در اصل 911 GT3 R rennsport را جایگزین مدرن این نمونه می‌داند.


پورشه در عین حال از این خودرو به عنوان یک نمونه کلکسیونی یاد می‌کند که از آن تنها 77 دستگاه تولید خواهد شد و دارای 7 رنگ بدنه و سه طرح بیرونی است که خریداران می‌توانند آن را با میل خود انتخاب کنند.


قیمت پورشه 911 GT3 R rennsport از 1.046.000 دلار شروع می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه