شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هونگچی HS7
با قیمت 1 میلیارد و 800

 

هونگچی HS7 بالاخره مجوز عرضه در چین را دریافت کرد. این کراس‌اوور قبلا با نام HS6 شناخته می‌شد و قرار بود مابین HS5 و HS7 قدیمی قرار بگیرد اما در نهایت تصمیم بر آن شد که این نمونه نسل بعدی و جدید HS7 باشد. نسل اول HS7 سال 2019 به بازار عرضه و معرفی شد و حالا پس از 4 سال نیاز به تغییر اساسی در این مدل حس می‌شد.


طراحی هونگچی HS7 نیز مانند دیگر نمونه‌ها انجام شده و شاهد جلوپنجره بزرگ با خطوط عمودی کروم، چراغ‌های دیلایت که با جلوپنجره ادغام شده، خط قرمز نورانی که از کاپوت تا جلوپنجره کشیده شده و در نهایت چراغ‌های اصلی که بر روی سپر قرار گرفته‌اند هستیم. برخلاف بسیاری از خودروها که نمای جانبی جذابی ندارند، HS7 در این بخش به لطف خطوط برجسته بالای درها، خط شانه بالاتر، دیزاین ستون D و کشیدیگی چراغ‌های جلو و عقب جذابیت‌های خاص خود را دارد. نمای عقب هونگچی HS7 نیز مانند مدل‌های دیگر این برند طراحی شده و از المان‌های مشترک مثل چراغ‌های متصل به یکدیگر که در انتها به سمت پایین کشیده شده‌اند، نوار کروم تزئینی بین آنها و اگزوز‌های دوبل دوگانه فیک بهره می‌برد.


از نظر ابعاد این کراس اوور مید سایز لوکس 4995 میلی‌متر طول، 1960 میلی‌متر عرض، 1760 میلی‌متر ارتفاع و 2920 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. برای مقایسه و درک بهتر، این خودرو 147 میلی‌متر کشیده‌تر، 35 میلی‌متر عریض‌تر و 30 میلی‌متر بلندتر از تویوتا هایلندر است. با توجه به این ابعاد، HS7 در دو پیکربندی 7 نفره (2+3+2) و یا 6 نفره (2+2+2) قابل سفارش خواهد بود.

 

 

داخل کابین هونگچی HS7 نیز طراحی یکسانی با دیگر نمونه‌ها دیده می‌شود. در مرکز داشبورد نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچ عمودی نصب شده که به واسطه آن تمام دکمه‌های فیزیکی حذف شده است. نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، غربیلک سه شاخ چرم، دو شارژر وایرلس، فضای ذخیره سازی، جالیوانی و سلکتور گیربکس نیز از دیگر اجزا این بخش محسوب می‌شوند. کابین هونگچی HS7 از تریم دو رنگ به همراه تزئینات چوبی بهره می‌برد.


قوای محرکه HS7 از نوع 2 لیتر توربو CA4GC20TD-35 همراه با ژنراتور 48 ولت استارت است که 252 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ‌ها و یا چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب اولیه هونگچی HS7 در حالت چهارچرخ محرک 8.8 و در حالت دیفرانسیل جلو 8.5 ثانیه است.


هونگچی HS7 در حال حاضر با قیمت پایه 36.500 دلار در چین سفارش گذاری می‌شود. تریم پایه FWD و 7 نفره است و اگر خریدار سراغ تریم‌های بالا رود باید 47.200 دلار بابت آن پرداخت کند. این تریم می‌تواند 6 و یا 7 سرنشین باشد اما امکاناتی مانند دستیار راننده سطح 2، سیستم تعلیق قابل تنظیم، دوربین 360، سیستم صوتی Dynaudio با 12 بلندگو قیمت آن را افزایش می‌دهد.


جالب است بدانید، خریداران در حال حاضر تنها با پرداخت 250 دلار می‌توانند هونگچی HS7 را رزرو کنند و از مزایایی همچون تخفیف به میزان 700 دلار، تعمیر و نگهداری رایگان به مدت 4 سال یا 100 هزار کیلومتر، گارانتی رایگان مادام العمر (تنها برای اولین مالک) بهره مند شوند.

نظر دهید


در همین زمینه