شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری اومودا 5
اومودا 5 اولین گزینه برای صادرات

 

در چند سال گذشته، هدف خودروسازان چینی رسیدن به خاک اروپا و آمریکا شمالی بوده است. برخی از خودروسازان چینی توانسته‌اند در چند کشور اروپایی محصولات خود را عرضه کنند اما هدف‌های چری کمی بزرگتر از دیگران خواهد بود. این خودروساز امیدوار است تا مدل‌های جدید اومودا، جیکو و اکسلانتیکس را تا پایان سال 2025 به اروپا عرضه کند.


Omoda 5 (فونیکس FX) اواخر سال جاری در اسپانیا، اوایل سال 2024 در بریتانیا و ماه اپریل در آلمان عرضه خواهد شد. بنا به شرایط، چری خودروهای بنزینی، پلاگین هایبرید و الکتریکی خود را به این کشورها صادر خواهد کرد.


چری اومودا 5 الکتریکی را در انگلستان در سه نمونه و 198 اسب‌بخار قدرت با باتری 64 کیلووات ساعت که بُرد مسافت 450 کیلومتر را تامین می‌کند عرضه خواهد کرد. این خودرو در اسپانیا به صورت بنزینی فروخته می‌شود و در آلمان نیز نسخه بنزینی برقی با حدود قیمت 31.483 دلار به دست مشتریان می‌رسد.


رویترز می‌گوید چری اومودا و جیکو را در تمام بازارهای اصلی اروپا عرضه خواهد کرد. مدیر عامل این شرکت در اروپا به خبرنگاران گفت: «این کراس‌اوور در اروپا با قیمت رقابتی عرضه می‌شود.»


Omoda 5 که در انگلستان عرضه می‌شود امکانات استانداردی از جمله اندروید اتو، اپل کار پلی، دو نمایشگر 10.2 اینچ، سردکن و گرمکن صندلی، کروز کنترل تطبیقی و.. دارد.
تا اوایل سال 2025 محصولات تمام الکتریکی برند Exlantix را معرفی خواهد کرد. این شرکت سدان E03 و شاسی بلند E0Y را ابتدای سال جاری به نمایش گذاشت و باید ببینیم این محصولات در بازار اروپا چگونه عمل می‌کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه