شبکه‌های اجتماعی

تکذیب گزارشات پیشین

در چند روز اخیر، گزارشاتی مبنی بر ثبت حقوق تجاری نام iM3 در اروپا توسط ب‌ام‌و منتشر شد و خوشحالی بعضی از طرفداران و نارضایتی و خشم گروه دیگری از علاقه‌مندان ب‌ام‌و را به همراه داشت. اکنون رییس بخش M ب‌ام‌و نه تنها این شایعات را تکذیب کرده بلکه ادعای جالب دیگری درباره چنین مدلی را مطرح کرده است.

ون میل، مدیرعامل بخش M ب‌ام‌و در حاشیه مراسم جوایز مجله تاپ‌گر گفته است: «ما هیچ‌وقت از یک i برای یک M استفاده نمی‌کنیم. حتی اگر این خودرو الکتریکی باشد. چون خانواده M3 تا حالا پیشرانه‌های ۴ سیلندر، ۶ سیلندر، ۸ سیلندر، تنفس‌طبیعی و توربوشارژ داشته است. حالا حتی یک xDrive هم برای آن عرضه شده اما نام آن همیشه M3 باقی مانده است.»

البته اذعان به این موضوع که هیچ‌وقت مدلی با نام iM3 عرضه نخواهد شد به معنای این نیست که ب‌ام‌و هرگز از یک پیشرانه الکتریکی برای مدل بعدی یا جانشین M3 استفاده نخواهد کرد. این اظهارنظر در واقع به این قضیه اشاره می‌کند که برند M3 به قدری قوی است که دلیلی برای تغییر هویت آن وجود ندارد و به همان شکلی که در ۳۸ سال گذشته وجود داشته،‌ به حیات خود ادامه خواهد داد. از آن‌جایی که نسخه احتمالی الکتریکی این مدل باید به حیات در کنار نسخه درون‌سوز آن ادامه دهد، می‌توان یک نشان یا نام دوم برای آن متصور شد. دقیقا شبیه کاری که ب‌ام‌و با نشان Competition برای شناسایی نسخه‌های جذاب‌تر خود انجام می‌دهد یا استفاده از نام xDrive که نسخه‌های تمام‌چرخ محرک را نشان می‌دهد.

ون‌میل در ادامه صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به ثبت درخواست حق تجاری نام iM3 نکرد و به خبرنگار تاپ‌گر گفت: «اگر ما روزی چنین مدلی {یک M3 الکتریکی} را بسازیم، قطعا نام آن M و بدون i خواهد بود. چون این بخش راجع به تکنولوژی است و M3 ربطی به تکنولوژی ندارد. M3 درباره یک قول و تعهد است، درباره موتوراسپرت و مسابقات است، درباره احساس و عواطف است، نه پیشرانه و نوع موتور.»

گزارشات اخیر از احتمال عرضه نسخه الکتریکی M3 خبر داده بود. مدلی که احتمالا بر اساس پلتفرم نیو کلاس ب‌ام‌و ساخته خواهد شد و فاصله زیاد و چندساله‌ای با معرفی و تولید رسمی دارد. از احتمال مجهز بودن این نسخه به یک پیشرانه ۴ موتوره با توان تولیدی ۱۳۴۱ اسب بخار هم صحبت شده بود. ون‌میل هم پیش از این ادعا کرده بود که معرفی یک نسخه دوموتور برای علاقه‌مندان سیستم نسخه‌های دیفرانسیل‌عقب هم در حال بررسی است.

نظر دهید