شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی TT
خداحافظی با TT در پایان سال 2023

 

همانطور که احتمالا می‌دانید، آئودی TT پایان سال 2023 برای همیشه از سبد محصولات این شرکت حذف می‌شود. طی این مدت، آئودی نسخه‌های ویژه بسیاری را در بازار‌های مختلف معرفی کرد تا این خودرو با میراثی ماندگار از بازار خداحافظی کند. یکی از این نسخه‌های ویژه برای بازار اسپانیا تدارک دیده شده که آئودی آن را تازه معرفی کرده است و تنها 25 دستگاه از آن به نشانه 25 سال قدمت تولید خواهد شد.


آئودی TT که نام آن از سری مسابقات Isle of Man TT (Tourist Trophy) گرفته شده برای اولین بار سال 1995 به عنوان نمونه کانسپت در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد و سه سال بعد یعنی در سال 1998 به تولید رسید.


این نمونه بر اساس 45 TFSI کواترو توسعه پیدا کرده و از پیشرانه 2 لیتر توربو با 245 اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. این میزان نیرو توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این ترکیب TT را قادر می‌ساز تا در مدت زمان 5.1 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت و در نهایت به بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعت برسد.


آئودی TT را می‌توان با رنگ Nogaro Blue، Tango Red و یا Glacier White خریداری کرد. این خودرو با شیشه‌های رنگی، S Line Competition Packages، رینگ‌های 20 اینچ 10 پر Y شکل و کلیپرهای ترمز قرمز رنگ عرضه خواهد شد.


داخل کابین آئودی TT نیز با چرم و آلکانترا پوشیده شده و دوخت‌های رنگ متضاد آن بنا به رنگ بدنه یا آبی و یا قرمز خواهند بود. آئودی TT از فرمان D کات، صندلی‌های اسپرت S، Audi Virtual Cockpit، چراغ‌های LED ماتریسی و دیگر تجهیزات اضافی که به صورت استاندارد بر روی این خودرو عرضه می‌شود بهره می‌برد.


آئودی TT ویژه در ماه نوامبر با قیمت 72.800 یورو در اسپانیا عرضه خواهد شد.




نظر دهید