شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - استون مارتین DB5 جیمز باند
در حراجی به فروش رفت

.

آخرین فیلم از مجموعه جیمز باند با نام No Time To Die سال گذشته منتشر شد. مانند بیشتر فیلم‌های جیمز باند، مامور 007 از استون مارتین به عنوان وسیله نقلیه اصلی استفاده می‌کرد اما بر خلاف دیگر فیلمها در این قسمت 3 استون مارتین متعلق به سه دوره زمانی وجود داشت که هر سه آنها در یک حراجی به فروش رسیدند.


اولین مدل DB5 کلاسیک بود که در ابتدای فیلم، باند با آن از دست جگوار XF، لانچا (لانچیا) Thesis، مازراتی کواتروپورته نسل 4 و رنجروور کلاسیک فرار می‌کند. مانند دیگر خودروهای 007 این مدل نیز دارای امکاناتی همچون ریختن بمب بر روی زمین، مسلسل‌های مخفی در چراغ جلو و انتشار دود سفید بود. این خودرو در نهایت با صدمات جدی که به بدنه و شیشه‌هایش وارد شد باند و همراهش را نجات می‌دهد و حالا همان خودرو در یک حراجی به قیمت 3.2 میلیون دلار فروخته شد.


البته باید بدانید که این خودرو در اصل یه کپی از DB5 بوده و هرگز یک نمونه اصل را برای فیلمبرداری به چنین روزی در نیاورده‌اند. این یکی از 8 دستگاهی است که استون مارتین برای این فیلم ساخته و بسیار گران‌تر از نسخه اصلی به فروش رسید. خودروی فروخته شده تمامی امکاناتی که بالا گفته شد به علاوه پلاک چرخان را همراه دارد.


DB5 اولین و مهمترین خودرو فروخته شده در حراجی شصتمین سال جیمز باند بود و سپس بعد از آن یک دستگاه V8 Vantage مدل 1981 که تنها در یک سکانس کوتاه (1:43:10 بر روی فیلم) کنار کلبه پارک شده بود به قیمت 703.000 دلار و سپس جدید‌ترین مدل این شرکت که در انتهای فیلم (1:51:45 بر روی فیلم) به قیمت 449.000 دلار فروخته شدند. در مجموع هر سه خودرو باند 4.3 میلیون دلار درآمد کسب کردند که تمام این پول به خیریه‌های مختلف کمک شد.


مارک رایش‌من از مدیران استون مارتین گفت: «استون مارتین به خود افتخار می‌کند که جزئی از DNA جیمز باند به حساب می‌آید. ما بسیار خوشحال هستیم که در 60 سالگی این مجموعه با فروش مدلی که برای فیلم No Time To Die ساخته‌ایم جشن می‌گیریم. قطعا این حراجی به علت اینکه دنیل کریگ به عنوان آخرین فیلم خود در این نقش حضور داشت پر رنگ‌تر شد.»

 

 

نظر دهید