شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چانگان CS55 پلاس
عرضه در چین با قیمت 677 میلیون تومان

 

در حالیکه سایپا همچنان در مرحله تامین ارز و تصمیم‌گیری برای عرضه و واردات نسل قبل چانگان CS55 Plus است، این خودرو در چین تغییر نسل داد. این خودرو که از آن به عنوان فیس‌لیفت 2024 نیز یاد می‌کنند نسل سوم این کراس‌اوور محسوب می‌شود که طراحی آن به دیگر محصولات این شرکت نزدیک شده است.


نمای رو به روی چانگان CS55 پلاس به واسطه بهره‌گیری از جلوپنجره بدون قاب با مش لوزی که بالای آن پهن‌تر از قسمت پایین است به روز شده و کوچکتر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. ورودی‌های هوا در دو گوشه به قوت خود باقی مانده‌اند اما در این نمونه دو قطعه تزئینی L مانند کروم به آن اضافه شده که جلوه بهتری به این نما می‌دهد. زیر سپر و چراغ‌ها با نمونه قبلی چانگان CS55 پلاس یکسان هستند.


در نمای ساید چانگان CS55 پلاس به غیر از طرح رینگ تغییری ایجاد نشده و تغییرات نمای عقب نیز به قاب چراغ‌ها، سر اگزوز‌های گرد و سپر جدید معطوف شده است.


از نظر ابعاد چانگان CS55 پلاس 4539 میلی‌متر طول، 1865 میلی‌متر عرض، 1680 میلی‌متر ارتفاع و 2656 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


با ورود به کابین چانگان CS55 پلاس نمایشگر 10 اینچ پشت فرمان و 10.2 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی به چشم می‌آید که نکته جدیدی در این خودرو نیست. حذف کلیدهای فیزیکی زیر دریچه تهویه مطبوع و تغییر چیدمان کنسول میانی که حالا لیور گیربکس کوچکتری برای افزایش پد شارژر وایرلس دارد تنها تغییرات این کابین محسوب می‌شود.


چانگان CS55 پلاس به صورت استاندارد از رانندگی خودکار سطح 2 بهره می‌برد که به این سیستم کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط کمک می‌کند. سانروف پانوراما، دوربین ثبت وقایع، امبینت لایت، تشخیص و اجرای فرامین صوتی به همراه آپدیت هوایی از دیگر امکانات چانگان CS55 Plus هستند.


تریم پایه از صندلی چرمی با تنظیم برقی استفاده می‌کند در حالیکه تریم بالاتر از گرمکن صندلی‌های جلو و زیر آرنجی ردیف عقب بهره می‌برد.


قوای محرکه چانگان CS55 Plus 2024 از نوع 1.5 لیتر توربو است که 185 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قیمت چانگان CS55 پلاس در چین از 13.700 دلار آغاز می‌شود و تا 15.700 دلار افزایش پیدا می‌‌کند. به صورت کلی از سال 2017 تا به امروز، چانگان نزدیک به 800 هزار دستگاه از CS55 به فروش رسانده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه