شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کانسپت الکتریکی سوزوکی EVX
بزرگتر از ویتارا

 

از زمانی که خودروسازان به سمت الکتریکی شدن حرکت کردند، سوزوکی هیچ حرکتی انجام نداد و از بقیه عقب ماند. پس از گذشت چند سال حالا سوزوکی با معرفی یک کانسپت الکتریکی قصد دارد تا وارد این سگمنت شود و فاصله ایجاد شده را بهبود ببخشد. سوزوکی از کانسپت eVX در نمایشگاه خودرو دهلی هند پرده برداری کرد که زمان عرضه آن سال 2025 خواهد بود.


سوزوکی اطلاعات دقیقی از این کانسپت ارائه نکرده و تنها به این موضوع اشاره داشت که این کراس‌اوور از DNA قدرتمند 4x4 سوزوکی به اضافه مدرن‌ترین امکانات بهره خواهد برد. از نظر طراحی، نمای رو به رو به واسطه فرم چراغ‌ها و استفاده از خطوط برجسته و حجم‌های زیاد بسیار خشن و آفرودی به نظر می‌رسد. به گفته سوزوکی طول این خودرو 4300، عرض 1800 و ارتفاع آن 1600 میلی متر است که از ویتارا فروخته شده در بازار جهانی کشیده‌تر و عریض‌تر خواهد بود.

 


به احتمال فراوان جایی در کف، پک باطری 60 کیلووات ساعت نصب خواهد شد که می‌تواند با یکبار شارژ مسافت 550 کیلومتر را طی کند. البته باید بدانید که این اعداد بر اساس استاندارد MIDC هند اندازه‌گیری خواهد شد که نسبت به WLTP اروپا و EPA آمریکا کمی ساده‌تر و دست و دلبازانه‌تر است.


توشی‌هیرو سوزوکی رئیس سوزوکی در مراسم رونمایی گفت: «من خوشحالم که از eVX به عنوان اولین محصول تمام الکتریکی سوزوکی رونمایی می‌کنیم. در شرکت سوزوکی اهمیت به گرمایش زمین و محیط زیست اولویت دارد و ما همواره در تلاش هستیم تا انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به حداقل برسانیم. هدف ما ارائه خودروهای با کیفیت به مشتریان است و به این مسیر ادامه خواهیم داد.»


در ابتدای هفته، این شرکت قراردادی با inmotive کانادا امضا کرد که طی آم هر دو شرکت بر روی گیربکس‌های دو سرعته الکتریکی فعالیت خواهند کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه