شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس‌بنز جی‌کلاس الکتریکی
باید چه انتظاراتی از مدل الکتریکی داشته باشیم؟

اُلا کلنیوس، مدیرعامل مرسدس‌بنز معتقد است که نسخه الکتریکی جی‌کلاس، قوی‌تر و تواناتر از نسخه درون‌سوز است. این ادعا در یک ویدیوی ۱۲ دقیقه‌ای که در صفحه یوتوب رسمی مرسدس منتشر شده، مطرح شد. در این ویدیو،‌ آخرین مراحل تولید و همچنین، قابلیت‌های جی‌کلاس الکتریکی از زبان خود آقای مدیرعامل به اشتراک گذاشته می‌شود.

در کنار کلنیوس، فابیان شوسائو نیز قرار دارد که مهندس ارشد جی‌کلاس الکتریکی است. آن‌ها درباره این که باید چه انتظاراتی از این آف‌رود الکتریکی داشت صحبت می‌کنند. اکنون چهار سال از زمانی که مرسدس‌بنز نسخه تمام‌الکتریکی جی‌کلاس را اعلام کرد می‌گذرد و همچنان،‌ اطلاعات چندانی از آن در دسترس نیست.

یکی از اولین مواردی که توسط این تیم دونفره تایید شد و البته خیلی هم دور از انتظار نبود، حفظ طراحی جعبه‌مانند جی‌کلاس در نسخه الکتریکی است. کلنیوس می‌گوید که این انتخاب باعث می‌شود که نسخه الکتریکی نیز «شبیه به یک {کلاس} G واقعی باشد.» اگرچه خودروی موجود در ویدیو استتار شده بود اما مرسدس‌بنز با مدل مفهومی EQG که در سال ۲۰۲۱ به نمایش گذاشت، عملا عناصر اصلی و اساسی طراحی نسخه الکتریکی کلاس‌جی را پیش‌نمایش کرده است.


اتریش محل تولد و پیدایش کلاس‌جی است و این ویدیو، در کوهستان شوئکل واقع در این کشور ضبط شده است. این کوهستان محل تست و انجام آزمایش‌های مختلف کلاس‌جی الکتریکی نیز بوده و تیم توسعه آن، ۳۳۶ بار این کوهستان را بالا رفته و برگشته‌اند تا توانایی‌های این مدل موردانتظار را بسنجند.

AutomobileFa Mercedes Electric GClass Video Ola Kaellenius 14020905



نکته جالب اما تایید این موضوع بود که پیشرانه این مدل آف‌رود، هنوز در حال توسعه است. نسخه استفاده‌شده در این ویدیو به ۴ موتور الکتریکی که هر کدام روی یکی از چرخ‌ها نصب شده‌اند، مجهز است. با برخی کمک‌های نرم‌افزاری، می‌توان گشتاور فرستاده‌شده به هر چرخ را کنترل و مدیریت و جای خالی برخی از قابلیت‌های آف‌رودی را جبران کرد.

البته هنوز هم برخی از طرفداران قدیمی و سنتی مرسدس معتقدند که کلاس‌جی باید یک آف‌رود بنزینی و درون‌سوز باقی بماند. اما آن‌ها نباید چندان نگران باشد چون نسخه درون‌سوز این خودرو نیز مثل همیشه، جذاب و تاثیرگذار باقی خواهد ماند. با این حال، یکی از برتری‌های عملکرد فنی نسخه‌ الکتریکی، فناوری جدید و تحسین‌برانگیز باتری آن است که سیلیون آنود نام دارد. این فناوری باعث افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی تراکم انرژی در مقایسه با باتری‌های لیتیوم‌یونی می‌شود و مشخصا به گسترش مسافت قابل‌پیمایش خودرو منتهی خواهد شد.

با وجود تمام اطلاعات جالب مطرح‌شده در ویدیو، کلنیوس همچنان درباره تاریخ عرضه جی‌کلاس الکتریکی صحبت نکرد. انتظار می‌رود که این خودرو زمانی در سال ۲۰۲۴ و به عنوان یک مدل ۲۰۲۵ به صورت رسمی عرضه شود.

نظر دهید


در همین زمینه