شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با فناوری‌های به کار رفته در نسل جدید مرسدس بنز کلاس S
اتومبیل فارسی - نمایشگر داخل کابین نسل جدید مرسدس بنز کلاس S

ایمن‌تر و هوشمندتر از قبل

مرسدس بنز اطلاعاتی از فن‌آوری‌های تازه‌ای که در نسل جدید کلاس S به کار برده را منتشر کرد.

 

از جمله فن‌آوری‌های نوین به کار رفته در نسل جدی مرسدس بنز کلاس S، سیستم تعلیق هوشمند است که با توجه به سرعت حرکت اتومبیل و ناهمواری‌های سطح جاده، فنرهای هر چرخ را به طور مستقل تنظیم می‌کند. پردازشگر این سیستم، هزار محاسبه در ثانیه انجام داده و ضعیت حرکت خودرو را بررسی می‌کند تا بتواند نسبت به کوچگ‌ترین تغییرات با سرعت بالایی واکنش نشان دهد.

مرسدس بنز همچنین در نسل جدید کلاس S از نمایشگر بزرگ و جدید در کابین استفاده کرده است که بر خلاف قبل به صورت مایل از قسمت بالایی داشبورد تا قسمت میانی کنسول وسط کشیده شده است و تقریبا وظیفه کنترل تمامی سامانه‌های سرگرئمی، تهویه مطبوع، مالتی‌مدیا و ... را بر عهده دارد.

 

این شرکت در نسل جدید کلاس S برای اولین بار از کیسه‌های هوای ایمنی که برای ردیف جلو در داشبورد تعبیه می‌شود، در ردیف عقب نیز استفاده کرده است. این کیسه‌های هوا در ساختار دارای تفاوت‌هایی نسبت به نمونه به کار رفته در ردیف جلو است زیرا باید قابلیت محافظت از صندلی کودک را نیز داشته باشد. 

علاوه بر این، سیستم ایمنی فعال مرسدس بنز در نسل جدید کلاس S هوشمندتر خواهد بود. به عنوان مثال، در عملکرد سامانه PRE-SAFE، پس از این که رادار تشخیص داد که یک تصادف از کنار در حال وقوع است، بالشتک‌های تعبیه شده، صندلی راننده و سرنشین جلو را به سمت مرکز اتومبیل حرکت می‌دهد تا از سرنشینان محافظت بیش‌تری به عمل آید. در همین زمان، سیستم تعلیق E-ACTIVE BODY CONTROL خودرو باعث افزایش ارتفاع خودرو در سمتی که تصادف در حال رخ دادن است تا 8 سانتی‌متر شده تا جذب ضربه توسط بخشی از خودرو که دارای سازه‌ای مستحکم‌تر است صورت گیرد.

 

 

امکان نمایش اطلاعات ره‌یاب ماهواره‌ای به صورت مجازی روی شیشه جلو با وضوح بالا، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، استفاده از نمایشگر با قابلیت نمایش سه بعدی به جای نشانگرهای پشت فرمان، تعبیه 3 نمایشگر مجزا برای سرنشینان عقب با قابلیت نمایش محتوای مجزا و سیستم نرم‌افزاری پیشرفته که قابلیت دریافت فرامین صوتی و برقراری ارتباط با 27 زبان را دارا است از دیگر ویژگی‌های نسل جدید مرسدس بنز کلاس S است.

 

قرار است نسل جدید مرسدس-بنز کلاس S در 2 سپتامبر سال جاری میلادی به طور رسمی معرفی شود. 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه