شبکه‌های اجتماعی

جزئیات پیشرانه هیبریدی مک‌لارن اسپیدتیل منتشر شد
اتومبیل فارسی - مک‌لارن اسپیدتیل

دستیابی به سرعت 403 کیلومتر در ساعت

مک‌لارن پس از آزمایش موفقیت آمیز اسپیدتیل که یک ابرخودرو تمام عیار است و دستیابی به سرعت 403 کیلومتر در ساعت، از جزئیات مشخصات فنی این مدل پرده برداشته است.

 

 

اسپیدتیل یک ابرخودرو سه نفره و دارای ساختار آیرودینامیک کم نظیری است. قوای محرکه هیبریدی مک‌لارن اسپیدتیل متشکل از یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری مجهز به دو توربوشارژ است که به لطف به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در سیستم خنک کننده، مکش هوا و تغییر در طراحی پیستون‌ها، قادر به تولید 747 اسب‌بخار قدرت است. بیشینه قدرت تولیدی این سیستم هیبریدی در مجموع به 1055 اسب‌بخار رسیده است. 

 

 

بسته باتری این خودرو دارای طراحی منحصر به فردی است که بهترین نسبت توان الکتریکی به وزن را در میان تمامی باتری‌های ولتاژ بالای امروزی در بین خودروهای الکتریکی دارد. این بسته باتری چهار برابر توان الکتریکی بیشتری نسبت به سایر محصولات هیبریدی مک‌لارن همچون مدل P1 دارد.

باتری‌های اسپیدتیل دارای سیستم کنترل کننده پیشرفته حرارت است تا دمای آن بیش از حد افزایش پیدا نکند. همچنین این بسته باتری در یک محفظه روغن شناور است و این مایع قادر است که گرما را به سرعت از باتری‌ها گرفته و بدین ترتیب باعث خنک شدن باتری شود. این اولین بار است که چنین فرآیندی برای خنک‌سازی باتری یک خودروی هیبریدی تولیدی اجرا شده است البته مشابه چنین تکنولوژی هیبریدی در خودروهای فرمول E نیز مشاهده می‌شود.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه