شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کی‌ام‌سی X5
ارمغان کرمان‌موتور برای نمایشگاه تهران

کرمان‌موتور در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از محصول جدید خود یعنی KMC X5 رونمایی کرد. این خودرو در واقع نسل سوم جک S5 است که فیس‌لیفت ماژور روی آن اعمال شده است. در مقایسه با جک S5، تغییری در کناره‌ها و نمای جانبی مشاهده نمی‌شود اما قسمت دماغه و طراحی جلو و همچنین طراحی عقب و فضای داخلی خودرو شامل تغییرات گسترده‌ای شده‌اند و ظاهری جذاب‌تر و اسپرت‌تر از این کراس‌اوور خشن و با ابهت را به نمایش می‌گذارد.

 

چراغ‌های جلو و عقب KMC X5 از فناوری LED بهره می‌برند. چراغ‌های عقب نیز به شکل پیوسته هستند و یک سانروف پانورامیک برقی دوتکه با قابلیت تشخیص مانع هم در سقف خودرو دیده می‌شود. رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی با ترکیب تریم کروم برس‌خورده و مشکی پیانویی یکی از عناصر طراحی خارجی خودرو است که خودنمایی می‌کند و در کنار جلوپنجره عظیم و خشن، جذابیت KMC X5 را دو چندان کرده است. طول و فاصله بین محورهای خودرو به ترتیب ۴۵۰۵ میلی‌متر و ۲۶۶۰ میلی‌متر است. عرض و ارتفاع آن هم به ۱۸۵۰ میلی‌متر و ۱۶۹۸ میلی‌متر می‌رسد. فضای بار در صندوق عقب نیز ۴۸۵ لیتر اعلام شده است. البته قابلیت تاشدن صندلی‌های ردیف عقب با نسبت ۴:۶ نیز وجود دارد.

 

تغییرات نسخه جدید KMC X5 شامل عناصر مختلف طراحی در بدنه و اتاقک خودرو شده و در بخش پیشرانه، تغییری مشاهده نشده است. این خودرو همچنان به همان پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز به فناوری پاشش مستقیم سوخت از جک S5 مجهز است که توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را دارد. این پیشرانه با استانداردهای آلایندگی یورو۵ منطبق است و ظرفیت باک سوخت آن نیز ۵۵ لیتر اعلام شده است. قدرت خروجی توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 

با ورود به اتاقک، متوجه مواجه شدن با یک فضای داخلی جدید و فناوری‌محور خواهیم شد. کرمان‌موتور از عبارت «ارکستر سمفونی زنده» برای توصیف سیستم صوتی قدرتمند KMC X5 که شامل ۱۰ بلندگو و یک ساب‌ووفر می‌شود استفاده کرده است. یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی وظیفه مدیریت و کنترل سیستم صوتی و چندرسانه‌ای را برعهده دارد. یک پنل ابزار ۷ اینچی هم دیده می‌شود. بلندگوهای جلو از نورپردازی اختصاصی با ۱۰ رنگ متنوع بهره می‌ برند و سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی را می‌توان به شکل لمسی فعال کرد. صندلی راننده علاوه بر قابلیت تنظیم الکتریکی در ۶ جهت، به گرمکن و حافظه مخصوص نیز مجهز است. تودوزی چرمی، قابلیت اتصال بلوتوث و USB به همراه پشتیبانی از سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto، خروجی برق ۱۲ وولت ردیف جلو، چراغ‌های مطالعه LED، فرمان چرمی با طراحی D-Cut، کامپیوتر سفری و دریچه‌های اختصاصی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب از سایر ویژگی‌های فضای داخلی KMC X5 محسوب می‌شوند.

 

فهرست تجهیزات ایمنی KMC X5 شامل موارد ضروری و آشنایی مثل ۴ کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی، سیستم‌های ABS و EBD، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر و قفل مرکزی می‌شود. دوربین ۳۶۰ درجه، قفل کودک و ایزوفیکس، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای برای تمام سرنشین‌ها، سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی (EPB) سایر ویژگی‌های خودرو در این بخش را تشکیل داده‌اند. در قسمت سیستم‌های کمک‌رسان نیز KMC X5 مجهز به مواردی مثل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل کشش (TCS) و سامانه نظارت بر فشار باد تایرها (TPMS) است.

نظر دهید


در همین زمینه