شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جنسیس X Gran Berlinetta Tribute Concept
مجهز به پیشرانه قدرتمند و مدرن هزار اسب بخاری

جنسیس از مدل مفهومی جدید خود که X Gran Berlinetta Concept نام دارد،‌ رونمایی کرد. این مدل در واقع نسخه متفاوتی از مدل مفهومی ابرخودرویی است که جنسیس با نام مشابه در دسامبر ۲۰۲۳ معرفی کرده بود. تفسیر جدید از این مدل با هدف ادای احترام به یک اسطوره دنیای مسابقات رانندگی و یکی از شرکای برند جنسیس یعنی جکی ایکس (Jacky Ickx) طراحی شده است.

این مدل که نام کامل آن X Gran Berlinetta Tribute Concept است، در حاشیه رویدادی در سواحل دریاچه ژنو معرفی شد و به یک رنگ آبی مخصوص به نام Midnight Blue منقش شده و با یادبود کلاه رانندگی ایکس، یک خط مخصوص مسابقات رانندگی از وسط کاپوت آن رد شده است. این مدل مفهومی، کانسپت پرچم‌دار زیرگروه جدید جنسیس یعنی ماگما محسوب می‌شود و قرار است نشان‌دهنده جدیدترین نسخه از فلسفه و زبان طراحی جنسیس که Athletic Elegance نام دارد باشد. به لطف دو نوار چراغ LED و جلوپنجره جذاب آن، می‌توان این مدل مفهومی را سریعا تشخیص داد و عناصر مشابهی بین آن با برخی از مدل‌های تولیدی جنسیس مثل G90 و GV80 پیدا کرد. عناصری که قبلا هم شاهد استفاده از آن‌ها در دیگر مدل مفهومی جنسیس یعنی Neolun بوده‌ایم.

ژاک «جکی» ایکس یک راننده بلژیکی محبوب و باسابقه از دنیای مسابقات حرفه‌ای است که بزرگ‌ترین افتخار او را می‌توان ۶ قهرمانی در مسابقات استقامت ۲۴ ساعته له‌مان دانست. او از لحاظ شرکت و برنده شدن در این مسابقات، در رتبه دوم تاریخ قرار دارد. او همچنین در مجموع،‌ ۸ برد در مسابقات فرمول ۱ (به همراه ۲۵ بار قرار گرفتن در رتبه‌های دوم و سوم)، قهرمانی در مسابقات Can-Am Championship در سال ۱۹۷۹ و رالی پاریس-داکار در ۱۹۸۳ را در کارنامه خود داشته است. جکی ایکس از فوریه امسال به عنوان شریک رسمی برند جنسیس آغاز به کار کرد و همچنین، یک سمت مشاوره‌ای در شاخه اروپایی هیوندای دارد.

 



در فضای داخلی این مدل مفهومی، می‌توان تاکید بر مسابقه‌ای بودن این خودرو که در کانسپت اولیه هم وجود داشت را مشاهده کرد. اتاقک مینی‌مالیستی این مدل با هدف نگه داشتن کارکردهای ضروری و بردن تمرکز و توجه به سمت پیست و رانندگی حرفه‌ای طراحی شده است. رابط کاربری دیجیتال پانورامیک، فرمان‌پذیری دقیق و سیستم مانیتورینگ دیجیتال سوراند نیز از کانسپت اولیه در این نسخه حضور دارند.

مدل مفهومی Genesis Tribute Concept توسط یک پیشرانه Lambda 11 V6 تغذیه می‌شود و فناوری مخصوص برند هم که E-SC نام دارد، به تامین قدرت خودرو کمک می‌کند. قدرت خروجی این پیشرانه هایبریدی به رقم خیره‌کننده ۱۰۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۳۳۶ نیوتن‌متر می‌رسد. جنسیس هنوز درباره احتمال معرفی نسخه تولیدی این کانسپت صحبت نکرده اما رسانه‌های کره‌ای از احتمال عرضه این مدل با پیشرانه هایبریدی و با هدف رقابت مستقیم با ب‌ام‌و صحبت کرده‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه