شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سیتروئن بازالت ویژن
یک مدل مفهومی با همکاری تیم های هند و آمریکای جنوبی

سیتروئن اخیرا از یک مدل مفهومی به نام Basalt Vision رونمایی کرد که حاصل مشارکت مستقیم تیم‌های برند در هند و آمریکای جنوبی است. این مدل مفهومی قرار است پیش‌نمایش دقیقی از نسخه نهایی خودرو باشد. فروش این محصول که سیتروئن آن را «یک کوپه شاسی‌بلند» توصیف کرده از نیمه دوم ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.


بررسی ابعاد طراحی سیتروئن بازالت ویژن

طراحی جلوی این مدل مفهومی بسیار مشابه به سیتروئن C3 Aircross است و البته تغییراتی جزئی در آن دیده می‌شود. البته تفاوت‌هایی جزئی بین دو نسخه هندی و آمریکای جنوبی وجود دارد. با این حال، ظاهر کلی خودرو یادآور مدل‌های شاسی‌بلند هفت سرنشین است و از عناصر مشکی‌رنگ برای تقویت طراحی اسپرت خودرو استفاده شده است. خط سقف منتهی به صندوق عقب نیز بسیار زاویه‌دار و منحنی است و این ویژگی هم ظاهر اسپرت محصول را بیشتر به رخ می‌کشد.

طراحی سیتروئن بازالت ویژن در عقب جذاب‌تر هم می‌شود. در بخش انتهایی خودرو از چراغ‌های LED با طراحی Cمانند، گلگیر خشن و جذاب و صندوق عقبی که یادآور خودروهای هاچ‌بک است و یک بال عقب فعال هم دارد استفاده شده است.

در تصاویر منتشرشده توسط سیتروئن خبری از فضای داخلی خودرو نبود. البته پیش‌بینی می‌شود که فناوری و تجهیزات استفاده‌شده در کابین خودرو مشابه دیگر مدل‌های فعلی در خط تولید سیتروئن باشد.

 

مشخصات فنی سیتروئن بازالت ویژن

سیتروئن بازالت بر اساس سازه Smart Car ساخته شده که نسخه تحول‌یافته پلتفرم‌های CMP و نسخه الکتریکی آن یعنی eCMP محسوب می‌شود. همانند مدل‌های جدید C3 و C3 Aircross، این پلتفرم دچار تغییراتی شده تا نیازها و انتظارات مشتریان در بازارهای هند و آمریکای جنوبی را برآورده کند. بدین ترتیب احتمالا شاهد تغییرات فنی گسترده‌ای نسبت به محصولات آماده سیتروئن در اروپا خواهیم بود.

سیتروئن درباره گزینه‌های پیشرانه خودرو صحبت نکرد اما انتظار می‌رود که همچنان از پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ آشنا در خط تولید سیتروئن استفاده شود. این پیشرانه قادر به تولید ۱۰۸ اسب بخار است و همچنین، شایعاتی از احتمال عرضه نسخه الکتریکی خودرو در سال ۲۰۲۵ شنیده شده است. نسخه‌ای که ممکن است از لحاظ عملکرد و مشخصات فنی، شبیه به مدل جدید e-C3 باشد.

سیتروئن نام بازالت برای مدل نهایی را هم تایید کرد. وقتی که سیتروئن بازالت در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه شود باید با مدل فیات فست‌بک در آمریکای جنوبی رقابت کند. در بازار هند نیز تنها مدل مشابه دیگر تاتا Curvv است که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه