شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - قیمت خودرو
وزیر اقتصاد: سامانه فروش یکپارچه خودرو منحل نمی‌شود

منوچهر منطقی در مورد جبران زیان خودروسازان گفت: برای وزارت صمت برای جبران زیان خودروسازان چند پیشنهاد مختلف را پیش‌روی خود داشته یکی از آن‌ها افزایش تولید و فروش مازاد تولید با قیمت حاشیه بازار است.

 

وی ادامه داد: خودروسازان چندین پیشنهاد ارائه کردند که عرضه افزایش تولید با پنج درصد کمتر از قیمت بازار یکی از این موارد است که قرار است با شورای رقابت در این باره صحبت شود.

 

منطقی در این مصاحبه تاکید کرده است که این مورد پیشنهادی بوده و در حال بررسی و تصمیم‌گیری است.

 

یک روز بعد از این، وزیر اقتصاد به عنوان سخنگوی اقتصادی هیات وزیران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر که پرسیده بود مجوز فروش 120 هزار خودرو به قیمت حاشیه بازار توسط چه نهادی باید صادر شود، گفته است: تا به امروز هیچ نهادی مجوزی برای این اقدام صادر نکرده است.

 

احسان خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مصوبه‌ای با امضای مسئولان وزارت صمت در مورد فروش خودرو که در رسانه‌ها منتشر شد گفت: در سطح عالی وزارتخانه‌ها، دولت و نهادهای دیگری که دخیل در امر قیمت گذاری خودرو هستند مانند شورای رقابت و … هیچ مجوزی در این خصوص صادر نشده است.

 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تدبیر اصلی وزارت صمت در حوزه سیاست‌های خودرو حرکت کردن به سمت اصلاح ساختارهایی است که قیمت خودرو متأثر از آن ایجاد می‌شود. البته این موارد هم در چارچوب قوانین موجود است.

 

وی گفت: مساله کنترل قیمت خودرو و کنترل عواملی که موجب نارضایتی عمومی مردم خواهد شد به شکل ویژه و بدون رودربایستی با خودروسازان و قطعه سازان در دستور کار وزارت صمت و دولت قرار دارد.

 

سامانه یکپارچه فروش خودرو منحل نمی‌شود

خاندوزی درباره بدعهدی خودروسازان در عمل به تعهدات خود گفت: خودروسازان بر اساس توان تولیدی خود محصولات را در سامانه عرضه کردند و نزدیک به ۲ میلیون در این مراحل ثبت نام کردند.

 

وی اضافه کرد: حتماً پاسخ به این تقاضا با میزان تولیدی که خودروسازان دارند نیازمند این است که در هر مرحله با مقدار خودرویی که تولیدش خاتمه پیدا می‌کنند، عرضه صورت گیرد.

 

وزیر اقتصاد درباره انتشار شایعاتی پیرامون انحلال سامانه یکپارچه عرضه خودرو هم تاکید کرد: انحلال سامانه یکپارچه عرضه خودرو علیرغم شایعاتی مطرح شده در دستور کار دولت نیست و تغییر در سامانه یکپارچه را کاملاً رد می‌کنیم.

 

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: اساساً تا زمانی که استفاده از خودرو به عنوان کالای سرمایه برای برخی از اقشار مطرح است و تقاضای مازاد غیر واقعی خودرو در بازار را القا می‌کند دولت اصرار دارد همچنان از سامانه یکپارچه استفاده کند و برنامه‌ای هم برای انحلال سامانه در وزارت سمت وجود ندارد.

نظر دهید


در همین زمینه