شبکه‌های اجتماعی

ساینا S و ساینا G چه تفاوت‌هایی دارند؟
اتومبیل فارسی - سایپا ساینا S

 انتشار کاتالوگ رسمی ساینا فیس‌لیفت

گروه خودروسازی سایپا اطلاعات رسمی نسخه‌های مختلف ساینا فیس‌لیفت را منتشر کرد. 

 

بر اساس کاتالوگ منتشر شده، ساینا S که پیش از این مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی آن توسط سایپا اعلام شده و در طرح پیش‌فروش یکساله این شرکت نیز برای اولین بار عرضه شده بود، نسخه پایه ساینا فیس‌لیفت خواهد بود و نسخه مجهزتر ساینا فیس‌لیفت با نام ساینا G به بازار خواهد آمد. به نظر می‌رسد که سایپا قصد عرضه نسخه فیس‌لیفت و نسخه اولیه ساینا را به طور هم‌زمان دارا است. 

 

استاندارد آلایندگی یورو ۵، صفحه کیلومتر با طراحی جدید، سامانه GSI، چراغ روشنایی روز، غربیلک فرمان جدید، سنسور نور، چراغ همراهی تا منزل و سنسور پارک از جمله تجهیزاتی است که در ساینا S و ساینا G مشترک است. در مقابل ساینا G دارای تجهیزات بیش‎‌تری نظیر نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، رهیاب ماهواره‌ای، دکمه‌های روی فرمان، سنسور فشار باد تایرها، ترمز کمکی، سامانه کنترل پایداری و روکش چرمی صندلی‌ها خواهد بود. 

ناگفته پیدا است که هر دو نسخه ساینا فیس‌لیفت دارای قوای محرکه و مشخصات فنی یکسانی هستند و تفاوت‌ها تنها در سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی دو نسخه است. بنابراین در بخش پیشرانه و قوای محرکه، ساینا S و ساینا G هر دو به همان پیشرانه M15 مجهز هستند. این پیشرانه دارای حجم دقیق 1503 سی‌سی بوده و توانایی تولید 87 اسب‌بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. سایپا در حال حاضر، جعبه‌دنده 5 سرعته دستی را برای عرضه همراه این پیشرانه در ساینا فیس‌لیفت در نظر گرفته است. 

 

جزئیات بیش‌تر امکانات رفاهی و ایمنی ساینا S و ساینا G به شرح زیر است:

AutomobileFa Saipa Saina S & Saina G Specs

 

 

نظر دهید