شبکه‌های اجتماعی

هونگچی H5، سدان لوکس چینی توسط مانیان خودرو وارد ایران شد + مشخصات فنی و قیمت
اتومبیل فارسی - هونگچی H5

سدان لوکس چینی، مهمان تازه بازار ایران

مانیان خودرو که از زیر مجموعه‌های شرکت پرشیا خودرو به شمار می‌رود قرار است محصول جدیدی را به بازار ایران عرضه کند. هونگچی H5، نخستین محصول مانیان خودرو قرار است بر اساس اطلاعات به دست آمده در خط تولید ایران خودرو در استان فارس مونتاژ شود. البته مونتاژ هونگچی H5 به صورت DKD انجام می‌شود بنابراین بخش عمده‌ای از خودرو به صورت مونتاژ شده وارد شده و قطعات کمی نیز در خط مونتاژ در داخل ایران روی خودرو نصب می‌شود. این سبک از تولید و عرضه خودرو مشابه اقدامی است که شرکت کرمان موتور در عرضه و مونتاژ محصولات هیوندای در سال‌های اخیر انجام داده بود.

 

هونگچی زیر مجموعه‌ای است از گروه اف‌ای‌دبلیو (FAW) که در ایران با نام فاو نیز شناخته می‌شود. این برند بیش از شش دهه قدمت داشته و در حال حاضر به تولید خودروهای لوکس با کیفیت ساخت بسیار بالا مشغول است. هونگچی در سال 2017 در نمایشگاه شانگهای نسخه مفهومی H5 را در معرض دید عموم قرار داد و در همان سال در نمایشگاه گوانگژو نسخه تولید انبوه H5 را نیز معرفی کرد. هونگچی H5 بر اساس پلتفرم نسل سوم مزدا 6 ساخته شده است و دلیل این امر را نیز باید در سابقه همکاری مزدا و اف‌ای‌دبلیو و تولید مزدا 6 توسط این خودروساز چینی جست و جو کرد.

 

هونگچی H5 یک سدان متوسط است که احتمالا با پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی وارد ایران شده است. این پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ با کد CA4GC18TD-11 شناخته می‌شود و توانایی تولید 178 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار به محور جلو منتقل می‌شود که این جعبه‌دنده نیز تنها نسخه در دسترس برای هونگچی H5 است. با این پیشرانه و جعبه‌دنده، شتاب رسمی صفر تا 100 کیلومتر در ساعت هونگچی H5 در حدود 9.7 ثانیه عنوان شده است.

محصول مانیان خودرو هونگچی H5 بوده و قرار است بر اساس اطلاعات به دست آمده در خط تولید ایران خودرو در استان فارس مونتاژ شود.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور هونگچی H5 به ترتیب 4945، 1845، 1470 و 2875 میلی‌متر است و با توجه به این اندازه‌ها در بازار ایران رقیب مستقیمی برای هیوندای آزرا خواهد بود. هونگچی در محور جلوی H5 از ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب از ترمزهای دیسکی استفاده کرده و همچنین سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب از نوع مستقل چند اتصالی است. پیشرانه هونگچی H5 استاندارد آلایندگی یورو 6 را دریافت می‌کند و مصرف سوخت آن در صد کیلومتر پیمایش شهری، جاده‌ای، ترکیبی به ترتیب 10.8، 5.4 و 7.1 اعلام شده است.

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی در دسترس در هونگچی H5 می‌توان به مواردی نظیر 6 کیسه هوای ایمنی، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری، ترمز کمکی، سامانه ترمز فعال، سامانه کمکی حرکت در سربالایی، سامانه کمکی نقاط کور، سیستم پارک خودکار، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی و درگاه بلوتوث و USB و کارت حافظه SD، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین 360 درجه، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، خنک‌کننده صندلی‌های جلو و عقب، سانروف و سنسور باران و... اشاره کرد.

 

قیمت هونگچی H5 در بازارهای دیگر (چین، هند، امارات متحده عربی و ...) از حدود 21.500 دلار آغاز شده و با توجه به سطح تجهیزات تا 28.000 دلار نیز افزایش می‌یابد بنابراین با توجه به شرایط فعلی بازار و قیمت ارز، می‌توان محدوده قیمتی بیش از یک میلیارد تومان را برای این محصول مانیان خودرو در نظر گرفت.  

نظر دهید


در همین زمینه