شبکه‌های اجتماعی

چگونه سوزوکی جیمنی را به لندروور دیفندر تبدیل کنیم
اتومبیل فارسی - تیونینگ و تبدیل سوزوکی جیمنی به نسل اول لندروور دیفندر

عطش بی پایان تیونرها برای تغییر جیمنی

بیش‌تر از دو سال از معرفی نسل جدید سوزوکی جیمنی می‌گذرد. شاسی‌بلندی جعبه‌‍ای با ظاهری جذاب و دلربا که اگرچه از سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی بالا و قوای محرکه‌ای پرقدرت بهره نمی‌برد اما به دلیل ابعاد کوچک و جمع و جور و فراتر از آن ویژگی‌های ظاهری دوست داشتنی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته در کنار این ویژگی‌ها، توانایی‌های قابل قبول خارج جاده‌ای و پتانسیل بالای این اتومبیل برای تیونرها که به راحتی می‌توانند با ارائه‌ کیت‌های مختلف، جیمنی را به یک مرسدس بنز کلاس G کوچک یا حتی فورد برانکو تبدیل کنند نیز عامل دیگری در محبوبیت این مدل است. اما زمان آن رسیده است که به فهرست کیت‌های موجود برای تبدیل سوزوکی جیمنی به مرسدس بنز کلاس G یا فورد برانکو، کیت جدید عرضه شده توسط شرکت ژاپنی Damd که سوزوکی جیمنی را به نسل اول لندروور دیفندر تبدیل می‌کند نیز اضافه کنیم.

 

 

کیت ارائه شده توسط این تیونر ژاپنی شامل جلوپنجره، سپر جلو و عقب، کاپوت جدید، رینگ‌های 16 اینچی و گل پخش‌کن‌های جدید است. علاوه بر این، این تیونر قوس گلگیرها (ویل آرچ) را نیز تغییر داده و از نشان‌های جدید (بج‌های جدید) روی بدنه استفاده کرده است. در کنتار این موارد، تیونر خوش ذوق ژاپنی از نشان (بج) Little-D به معنی «D کوچک» که منظور از آن دیفندر کوچک و جمع و جور بوده در دماغه جیمنی استفاده کرده است. همچنین برای هماهنگی بیش‌تر، قالپاق‌های هم‌رنگ بدنه نیز برای جیمنی در دسترس است. شرکت Damd این کیت را به تنهایی و بدون رینگ‌ها نیز به فروش می‌رساند و حتی تمامی قطعات موجود در این کیت نظر نشان Little-D یا قاب پلاک نیز به صورت جداگانه قابل خریداری است.

 

فضای داخلی کابین جیمنی در اثر این تیونینگ دست‌خوش تغییری کوچک شده و آن هم استفاده از روکش جدید صندلی‌ها با طرحی چهارخانه و رنگ طوسی یا بژ تیره است. هدف از انتخاب این طرح و رنگ ایجاد حسی نوستالژیک در فضای کابین اعلام شده است.


در بخش قوای فنی، سوزوکی جیمنی تغییری را پشت سر نگذاشته و با همان پیشرانه 1.5 لیتری استاندارد سوزوکی که توانایی تولید 100 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 130 نیوتن‌متری را دارا است همراه با جعبه‌دنده 4 سرعته دستی یا 5 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. جیمنی همچنین مجهز به سامانه چهارچرخ محرک اختصاصی سوزوکی به نام Allgrip Pro بوده که دارای دنده کمکی سنگین و سه حالت مختلف رانندگی است.

ناگفته نماند که سوزوکی برای نسخه به‌روزرسانی شده جیمنی، تعلیقی ارتقا یافته‌ای در نظر گرفته که به موجب آن زاویه حمله و خروج این اتومبیل را به 37 و 49 درجه رسانده است.

نظر دهید


در همین زمینه