شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - NEVS
با افزایش احتمال تولید در سوئد

مدل NEVS Emily GT کمک مهمی دریافت کرده که می‌تواند به معنای اولین علامت حیات آن بعد از مشکلات متعدد باشد. یک استارتاپ کانادایی با خرید این پروژه، امیدها برای رسیدن آن به خط تولید انبوه را شدت داده است.

خودروی الکتریک ملی سوئد (National Electric Vehicle Sweden) یا همان NEVS در خانه پیشین برند Saab یعنی ترولهاتن در سوئد فعالیت می‌کرد اما گروه چینی اورگرند آن را در وضعیت غیرفعال قرار داده بود. این برند در آپریل گذشته، مدل Emily GT را معرفی کرد تا به جهان نشان دهد که آن‌ها در حال کار روی چه محصولی بوده‌اند. این محصول و سایر پروژه‌ها و دارایی‌های متعلق به آن انقدر برای استارتاپ کانادایی EV Electra جذاب بوده که آن‌ها دست به خرید پروژه زده‌اند.

جهاد محمد،‌ مدیرعامل استارتاپ EV Electra در حاشیه نمایشگاه eCarExpo در گوتنبرگ با تایید این معامله گفت که پاد خودران توسعه‌یافته توسط NEVS نیز بخشی از آن است. این استارتاپ قصد دارد تولید انبوه مدل Emily GT را در تاسیسات تولیدی NEVS در سوئد شروع کند.

 

AutomobileFa NEVS Emily GT 14020918 002



جهاد محمد گفته است: «در آینده‌ای نزدیک، دوباره محصولات تازه‌ای از خط تولید مرکز ترولهاتن بیرون خواهد آمد. ما این معامله را در شرایطی انجام دادیم که به نیاز این برند به پشتیبانی کامل از بخش‌های مختلف آن مثل مراحل توسعه و طراحی گرفته تا تولید انبوه، واقف بودیم. خریداری دو پروژه {امیلی و محصول خودران} دستاورد مهمی برای ما در راستای رسیدن به نوآوری و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود. ما از شروع این ماجراجویی خوشحال هستیم.»

مدل امیلی GT به عنوان یکی از رقبای مستقیم تسلا مدل S طراحی شد و قرار است که با بسته‌های باتری ۱۰۵ و ۱۴۰ کیلووات ساعتی عرضه شود. موتورهای الکتریکی این خودرو قادر به تولید ۴۸۴ اسب بخار و ارسال این قدرت به هر چهار چرخ هستند. توسعه این محصول به قدری ادامه پیدا کرد که تنها ۱۸ ماه تا زمان آمادگی برای قرار گرفتن در خط تولید انبوه فاصله داشت.

از جزییات مالی این معامله یا تغییرات احتمالی که قرار است دچار نسخه تولیدی امیلی GT شود، فعلا خبری در دست نیست. جهاد محمد سیستم هوشمند خودران PONS را «پروژه‌ای مهم» توصیف کرد و گفت که تولید محصول مبتنی بر این سیستم در مرکز تولیدی ترولهاتن در کنار خط تولید امیلی GT انجام خواهد شد. به نظر می‌رسد که بازگشت اولین نشانه‌های احیای پروژه NEVS و تمام متعلقات آن، فعلا خبری خوشحال‌کننده باشد. البته که علاقه‌مندان این برند باید منتظر تغییرات احتمالی در جهت‌دهی و یا فناوری‌های آن نیز باشند. در هر صورت،‌ دیر یا زود اخبار دیگری در رابطه با EV Electra یا گروه تازه‌خریداری‌شده آن منتشر خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه