شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مازراتی GT2
621 اسب‌بخار همراه با ایرکاندیشن

 

مازراتی GT2 یکی از زیباترین خودروهای مسابقه‌ای حال حاضر موتوراسپرت است که به زودی اولین مسابقه خود را در مسابقه 24 ساعته اسپا انجام می‌دهد. همانطور که از نام مازراتی GT2 مشخص است، این نمونه با توجه به قوانین GT2 توسعه پیدا کرده و تا حدود زیادی به MC20 جاده‌ای شباهت دارد. اولین فصل حضور این خودرو 2024 خواهد بود اما پیش از این برای آمادگی بیشتر در مسابقات اروپایی Fanatec شرکت می‌کند.


قوای محرکه GT مانند نسخه جاده‌ای از نوع 6 سیلندر 3 لیتر توئین توربو Nettouno است که 621 اسب‌بخار قدرت و 730 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت در نسخه جاده‌ای توسط گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه انجام می‌شد اما در نسخه GT2 این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته سکوئنشال با پدل شیفتر پشت فرمان و یک کلاچ مخصوص به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


مازراتی برای این خودرو از یک دیفرانسیل لغزش محدود با قفل مکانیکی اتوماتیک که برای مسابقات طراحی شده استفاده می‌کند. رینگ‌های 18 اینچ تک مهره، دمپرهای قابل تنظیم در هر محور و خروجی اگزوز دوبل مسابقه‌ای جدید که بالاتر از MC20 نصب شده‌اند نیز از دیگر ویژگی‌های مازراتی GT2 به حساب می‌آید.


اگرچه بدنه کامپوزیت مازراتی GT2 شبیه به MC20 است اما برای بهبود آیرودینامیک و خنک‌کنندگی تغییراتی در ورودی‌های هوا و استایل آن انجام شده که واضح‌ترین آن یک بال بزرگ به همراه دفیوزر مرکزی و اسکوپ سقفی است. کاناردهای روی سپر جلو بخشی از پکیج اکستریم هوا هستند که شامل یک جلو پنجره بزرگ و کاپوت جدید با خروجی‌های هوا می‌شود.


با توجه به اینکه GT2 یک خودرو مسابقه‌ای محسوب می‌شود اما همچنان از تهویه مطبوع بهره می‌برد. با پرداخت اضافی، مازراتی صندلی سرنشین، دوربین دید عقب و TPMS را نیز بر روی خودرو نصب خواهد کرد. مازراتی GT2 منحصرا با رنگ بدنه Blu Infinito مسابقه‌ای عرضه خواهد شد. از تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به کپسول آتشنشانی، نمایشگر 6.5 اینچ و جعبه پدال قابل تنظیم اشاره کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه