شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا J70
4 سیلند 2.8 لیتری توربو دیزل

 

تویوتا J70 با نزدیک شدن به چهلمین سال تولید خود، پیشرانه جدیدی دریافت می‌کند. این شرکت پس از 32 سال بار دیگر پیشرانه 4 سیلندر 2.8 لیتر توربو دیزل را در کنار نسخه 8 سیلندر 4.5 لیتر توربو دیزل بر روی این پیکاپ نصب می‌کند. آخرین بار سال 1991 تویوتا پیشرانه 2.4 لیتر بنزینی و دیزلی را بر روی پیکاپ J70 نصب کرده بود.


اولین نسل از J70 سال 1984 بر روی خط تولید رفت و به لطف طراحی کلاسیک و پرفورمنس بسیار بالا، قصد بازنشسته شدن ندارد. تویوتا این خودرو را در هر دو استایل پیکاپ و SUV و در کشورهای ژاپن، پرتقال و ونزوئلا تولید می‌کند. در استرالیا، ثبت سفارش تویوتا J70 به دلیل تقاضا زیاد بسته و تا پایان سال جاری نیز باز نخواهد شد.


پیشرانه جدید از هایلوکس قرض گرفته شده اما خروجی آن هنوز مشخص نشده است. انتظار می‌رود خروجی این پیشرانه مانند هایلوکس 201 تا 221 اسب‌بخار قدرت و 420 تا 550 نیوتن‌متر گشتاور باشد. برای مقایسه باید بدانید پیشرانه 8 سیلندر 4.5 لیتر توربو دیزل 202 اسب‌بخار قدرت و 429 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این مقایسه به راحتی متوجه خواهیم شد، پیشرانه 4 سیلندر همان خروجی را با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر در اختیار راننده قرار می‌دهد.


در کنار این پیشرانه انتظار می‌رود تویوتا برای اولین بار پس از 1990؛ یک گیربکس اتوماتیک نیز بر روی این پیکاپ ارائه کند. سایر ارتقا‌ها شامل سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با ساپورت اپل کار پلی و اندروید اتو و تغییرات جزئی کابین می‌شود.


این شرکت همچنین اعلام کرده، در آینده نزدیک پیشرانه هایبرید برای هایلوکس و پرادو تولید خواهد کرد اما برنامه‌ای برای عرضه آن بر روی لندکروزر نخواهد داشت. با نزدیک شدن به چهلمین سالگرد تولید J70 این شرکت برنامه و نسخه ویژه‌ای برای آن تدارک دیده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه