شبکه‌های اجتماعی

هیوندای و کیا به دنبال ساخت شاسی‌بلندهای آفرودی برای رقابت با تویوتا و فورد
اتومبیل فارسی - آفرود

شاسی نردبانی، نجات دهنده هیوندای کیا

هیوندای اعلام کرده که به دنبال توسعه یک SUV با شاسی نردبانی است که توانایی رقابت با خودروهایی چون شورولت تاهو را داشته باشد.

 

در حال حاضر هیوندای و کیا شاسی‌بلندهای بزرگ پالیسید (Palisade) و تلوراید (Telluride) را روی خط تولید دارند که هر دو از ساختار یکپارچه بدنه و شاسی برخوردار هستند و به همین دلیل در مسیرهای خارج جاده‎‌ای در مقابل رقبایی چون تویوتا لندکروزر حرفی برای گفتن ندارند. حال گروه هیوندای-کیا معتقد است که می‌تواند به سرعت به تولید شاسی‌بلندی با توانایی‌های خارج جاده‌ای بسیار بالایی دست یابد و در این بخش از بازار به رقابت با بزرگان بپردازد. اگرچه در حال حاضر دست هیوندای و کیا در این بخش از بازار خالی است، اما از دید مدیران هیوندای-کیا، تولید یک پلتفرم ماژولار که بتواند نیاز این گروه را به تولید شاسی‌بلندهایی با قابلیت‌های خارج‌جاده‌ای (آفرود) برطرف کند ایده‌ای بسیار خوب و قابل دستیابی است.

 

البته هیوندای و کیا فقط به دنبال ساخت شاسی‌بلندهای بزرگ با شاسی نردبانی و قابلیت‌های آفرودی نیستند، بلکه هیوندای در حال کار روی پیکاپ سانتاکروز و کیا نیز به دنبال ساخت یک وانت برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر است. علاوه بر این، گفته می‌شود که هیوندای در حال توسعه یک وانت بسیار بزرگ برای رقابت با خودروهایی چون شورولت سیلورادو، فورد F-150 و رم 1500 و است که از شاسی نردبانی استفاده می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه