شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی R8 کوپه
مرثیه‌ای برای پیشرانه V10 و محدود به ۸ دستگاه

آئودی تا همین الان هم با مدل R8 در اکثر بازارهای دنیا خداحافظی کرده اما کار این ابرخودرو با پیشرانه V10 هنوز تمام نشده است. آئودی R8 کوپه Japan Final Edition در ژاپن و به عنوان یک خداحافظی باشکوه معرفی شده و تولید آن به ۸ دستگاه محدود شده است.

مدلی که «میراث آئودی R8 را به پایان می‌رساند.» بر اساس پیشرانه کواترو V10 ساخته شده و با سه رنگی که پرچم و فرهنگ ژاپن را تشکیل می‌دهد (سفید، قرمز و طلایی) ارائه خواهد شد. رنگ بدنه خودرو، سفید مات Ibis است که با قطعات فیبر کربنی و نشان مشکی‌رنگ آئودی عجیبن شده است. چرخ‌های ۲۰ اینچی پنج‌پره آن از نوعی رنگ برنز «طلایی‌مانند» بهره می‌برد که تضاد زیبایی را با کالیپرهای قرمزرنگ آن تشکیل داده است.

در فضای داخلی آئودی R8 کوپه Japan Final Edition، از رگه‌های سفید و تودوزی جذاب استفاده شده و صندلی‌ها نیز مجهز به چرم مرغوب ناپا هستند. در بخش‌های دیگری از اتاقک از چرم آلکانتارا استفاده شده و عدد مخصوص هر دستگاه که محدود به ۸ است، در هر مدل خاص دیده می‌شود.

پیشرانه V10 تنفس‌طبیعی ۵.۲ لیتری خودرو که احتمالا آخرین حضور خود در خط تولید آئودی را تجربه می‌کند، قادر به تولید ۶۱۲ اسب بخار و گشتاور ۵۸۰ نیوتن‌متر است. این اعداد عینا مثل نسخه R8 V10 Quattro و مدل پرچم‌دار R8 V10 GT RWD است. منتها در مورد نسخه Japan Final Edition، این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۷ سرعته S-tronic به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود.

آئودی R8 کوپه Japan Final Edition با قیمت ۵ میلیون و ۸۰ هزار ین (۲۴۷ هزار و ۵۵۷ دلار) عرضه می‌شود. البته که به خاطر انحصاری بودن این مدل و تولید تنها ۸ دستگاه از آن، انتظار نمی‌رود که آئودی به زمان چندانی برای پیش‌فروش کردن تیراژ خود نیاز داشته باشد. خریداران خوش‌شانس این نسخه مخصوص از R8 همچنین یک پلاک آهنی با هدف یادبود این نسخه نیز دریافت می‌کنند که شماره VIN و شاسی آن دستگاه روی آن ثبت شده است.

اگرچه خداحافظی با مدل R8 مجهز به پیشرانه V10 ممکن است برای طرفداران آئودی سخت باشد، اما احتمال بازگشت این مدل در قالب یک خودروی الکتریکی قدرتمند وجود دارد. البته این نکته را هم باید گفت که این موضوع فعلا در حد شایعه و گزارشات اولیه است و آئودی هنوز نسل جدید یا جایگزین R8 را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

نظر دهید