شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ولوو EM90
انتشار زود هنگام تصاویر

 

هر خودرویی که در چین به فروش می‌رسد، باید پیش از آن مهر تایید وزارت صنعت و فناوری اطلاعات را دریافت کرده باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا تصاویر خودروها قبل از رونمایی اصلی منتشر شود. همین موضوع برای اولین مینی‌ون ولوو با کد EM90 نیز رخ داده و حالا تصاویر این نمونه قبل از رونمایی رسمی 12 نوامبر؛ به بیرون درز کرده است.


اگر به بازار خودروهای چین اشراف داشته باشید، با یک نگاه به نمای جانبی متوجه خواهید شد که این ون از روی Zeekr 009 (با تلفظ صحیح ژیکر) ساخته شده است. با این حال نمای رو به رو با تغییر جلو پنجره همرنگ بدنه و چراغ‌های جدید، طراحی متفاوت و البته هماهنگ با دیگر محصولات این شرکت دارد. نمای عقب نیز بر اساس طراحی ولوو شکل گرفته و در کل این نمونه نسبت به ژیکر بسیار چشمگیرتر به نظر می‌رسد.

 


بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت MIIT، ولوو EM90 حدود 5206 میلی‌متر طول، 2024 میلی‌متر عرض، 1859 میلی‌متر ارتفاع و 3205 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. زیر خودرو رینگ‌های 19 یا 20 اینچ قرار خواهد گرفت و وزن کلی آن نیز 2763 کیلوگرم عنوان شده است.


ژیکر؛ زیر برند پرمیوم جیلی که سال 2021 تاسیس شده، 009 را با پیکربندی 2+2 عرضه می‌کند و البته رقبایی همچون بیوئیک GL8 و لکسس LM نیز از همین سبک برای مینی‌ون‌های لوکس خود پیروی می‌کنند و باید دید که آیا ولوو نیز چنین قصدی دارد یا خیر.


اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی ولوو EM90 منتشر نشده اما طبق شنیده‌ها، ولوو EM90 با یک موتور الکتریکی 200 کیلووات که در عقب قرار گرفته و 268 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند به بازار عرضه خواهد شد. باید به این نکته اشاره کنیم که ژیکر 009 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که 536 اسب‌بخار قدرت را به هر چهارجرخ منتقل می‌کند.
اطلاعاتی در خصوص باتری نیز در دسترس نیست و باید تا 12 نوامبر صبر کرد.

 Zeekr 009

 

نظر دهید


در همین زمینه