شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جگوار F-Type ZP Edition
آخرین ICE قبل از الکتریکی شدن

 

جگوار سال 2013 مدل F-Type را معرفی کرد اما در آن سال هیچکس گمان نمی‌کرد که آخرین خودرو اسپرت درونسوز جگوار نیز همین مدل باشد. جگوار F-Type ZP Edition آخرین نسل از خودروهای درونسوز و اسپرت این شرکت قبل از الکتریکی شدن کل لاین آپ خواهد بود.


جگوار برای آخرین خودرو اسپرت درونسوز، مدلی جدید را معرفی نکرده و همان نسخه قبل را با تغییراتی که بخش SV بر روی نسخه کانورتیبل و کوپه اعمال کرده به مشتریان تحویل می‌دهد. جگوار F-Type ZP Edition از دو رنگ نوستالژی Oulton Blue Gloss و Crystal Grey Gloss که بر روی نسخه کلاسیک E-Type قرار داشت بهره می‌برد. اگر خریدار نمونه آبی رنگ را انتخاب کند، پوشش داخلی آن با دو رنگ قرمز و مشکی تزئین می‌شود و اگر نسخه طوسی انتخاب شود ترکیب رنگ داخلی را رنگ‌های مشکی و آبی تشکیل می‌دهد. جگوار می‌گوید این ترکیب رنگ‌ها پیش از این بر روی هیچکدام از F-Type ها دیده نشده بود. هر رنگ بدنه‌ای انتخاب شود، روی درها دایره‌های سفیدی با دست کشیده شده که از روی جگوار E-Type مسابقه‌ای الهام گرفته شده است.


تنها روی درها سفید نیستند بلکه قسمت داخلی جلوپنجره نیز به رنگ سفید درآمده تا جذابیت بیشتری ایجاد کند. جگوار F-Type ZP Edition اسپرت بر روی رینگ‌های 20 اینچ مشکی پنج پر دوبل سوار می‌شود که فاق بسیار کمی دارد. برای اینکه این مدل از دیگر نمونه‌ها متمایز شود، نوشته ZP edition نیز بر روی داشبورد، رکاب و در نهایت زیر گلگیر جلو حک شده که نشان دهنده خاص و منحصر به فرد این نمونه است. از آنجا که تنها 150 دستگاه از این مدل ساخته خواهد شد، داخل کابین یک لایسنس نامبر وجود دارد که عدد تولیدی را بر روی آن نوشته‌اند.


زیر کاپوت جگوار F-Type ZP Edition همان پیشرانه‌ای قرار دارد که بر روی مدل F-Type R و تریم P575 دیده‌ایم. پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر سوپرچاجر می‌تواند 575 اسب‌بخار قدرت و 699 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این میزان نیرو و گشتاور از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. با این اعداد، این خودرو اسپرت می‌تواند طی مدت زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد.


رودان گلاور مدیرعامل جگوار در این خصوص می‌گوید: «اف تایپ بیش از یک دهه است که عاشقان خودرو اسپرت را مجذوب خود کرده؛ دقیقا کاری که 50 سال قبل E-Type انجام داد. نسخه ZP آخرین نمونه از اصل و نصب خودروهای اسپرت جگوار محسوب می‌شود و به مدل‌های Project 7 و Heritage 60 Edition می‌پیوندد.»


از سال 2025 جگوار تمام لاین‌آپ خود را برقی می‌کند. قیمت و تعداد مشخص اینکه چه تعداد از 150 دستگاه کوپه و چه تعداد کانورتیبل هستند مشخص نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه