شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شیائومی SU7
تایید زمان تحویل در مراسمی خیره‌کننده

شیائومی SU7 به صورت رسمی در پنج‌شنبه گذشته به نمایش گذاشته شد و فروش و عرضه این سدان الکتریکی، یک روز بعد از آن آغاز شد. در واقع کم‌تر از ۲۴ ساعت بعد از رونمایی رسمی و برگزاری کنفرانس خبری توسط این غول دنیای محصولات الکترونیک، اولین دستگاه‌ها به اولین فروشگاه شیائومی رسیدند. انتظار می‌رود که تولید انبوه این مدل در نیمه اول ۲۰۲۴ آغاز شود. لی ژون، مدیرعامل شیائومی با تایید این موضوع گفت که اولین دستگاه‌ها نیز چند ماه بعد تحویل داده خواهند شد.

به عنوان یک سدان الکتریکی، شیائومی SU7 توانایی تولید ۴۹۵ کیلووات (۶۶۳ اسب‌بخار) را دارد و بسته باتری ۱۰۱ کیلووات ساعتی آن که توسط CATL تامین می‌شود، می‌تواند با شارژ کامل مسافتی برابر با ۸۰۰ کیلومتر را بپیماید. اولین دستگاه‌هایی که در منظر دید عموم قرار گرفت، در فروشگاه دفتر مرکزی پارک علم و فناوری شیائومی در پکن به نمایش گذاشته شد. شیائومی می‌گوید این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت و به زودی، تمام فروشگاه‌های شیائومی در سراسر چین چند دستگاه SU7 برای نمایش خواهند داشت.

یکی از فروشندگان شیائومی در فروشگاه دفتر مرکزی این برند در مصاحبه‌ای گفت که اولین مدل‌های مخصوص ویترین و نمایش، در فصل اول ۲۰۲۴ به دست برخی از فروشگاه‌های پرچم‌دار خواهد رسید. او گفته است که برخی از فروشگاه‌های شیائومی در حال حاضر، کوچک‌تر از آن هستند که توانایی میزبانی و به نمایش گذاشتن چند دستگاه خودرو را داشته باشند. به نظر می‌رسد که شیائومی برای تحقق وعده‌های خود، باید برخی از این فروشگاه‌ها را بازسازی کند تا با سرمایه‌گذاری مناسب، ظرفیت رخ‌نمایی و فروش محصول جدید کمپانی به وجود بیاید. یکی از کارمندان دیگر شیائومی در شهری در نزدیکی گوانگژو می‌گوید که مدیران و برخی از مقام‌های ارشد دفتر مرکزی شیائومی در چند هفته گذشته،‌ در حال بازدید و بررسی فروشگاه‌های این برند بوده‌اند تا اولین فروشگاه‌هایی که ظرفیت نگه‌داری SU7 را دارند شناسایی کنند.

شیائومی برای مدل SU7، سه رنگ آبی Aqua، خاکستری Mineral و سبز Verdant را در نظر گرفته است. یکی از تعهدات شیائومی، توجه به محیط‌زیست و اثری است که محصولات این برند روی محیط‌زیست می‌گذارند. به همین خاطر، این کمپانی علاوه بر خودرو، گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند و برخی تجهیزات جانبی و اکسسوری دیگری را هم با همین سه رنگ تولید کرده است.

شیائومی همچنین یک سیستم‌عامل جدید به نام HyperOS توسعه داده که جایگزین مدل قبلی یعنی MIUI OS خواهد شد و به عنوان سیستم‌عاملی برای تمام محصولات شیائومی از خودروها گرفته تا گوشی‌های هوشمند و دیوایس‌های هوشمند خانگی Mi عمل خواهد کرد. شیائومی وعده داده که این سیستم‌عامل از اتصالات قوی و پیشرفته و ارائه یک تجربه دیجیتالی منحصربه‌فرد پشتیبانی خواهد کرد. به عبارتی، گوشی هوشمند شیائومی شما می‌تواند به خودرو وصل شود و می‌توانید به عنوان مثال، محتوای آن را روی صفحه خودرو نمایش دهید یا می‌توان از Mi Pad به عنوان یک صفحه نمایشگر اضافی برای سرنشینان خودرو استفاده کرد. شیائومی SU7 همچین قابلیت اتصال به تمام محصولات اپل را هم دارد.

فروختن خودرو در پاساژها و مراکز خرید، کار چندان عجیبی در چین نیست. در واقع، اکثر استارتاپ‌های خودرویی که مدل‌های الکتریکی می‌فروشند کار مشابهی انجام می‌دهند. برخی از آن‌ها مثل بی‌وای‌دی، نیو و ایکس‌پنگ مجبور هستند که شوروم‌ها و فروشگاه‌های جدید و مخصوصی بسازند و برخی دیگر نیز مثل شیائومی و هوآوی می‌توانند از زیرساخت‌های فعلی خود استفاده کنند و یا آن‌ها را ارتقا دهند. هوآوی در حال حاضر نیز مدل‌های مختلف Aito را در فروشگاه‌های اصلی خود می‌فروشد.

قیمت شیائومی SU7 هنوز اعلام نشده اما مدیرعامل برند گفته است که طرفداران باید کمی انتظارات خود را پایین بیاورند چون این خودرو، یک مدل نسبتا گران‌قیمت خواهد بود. شیائومی در اوایل شروع کار خود در سال ۲۰۱۰، به عنوان کسب‌وکاری که محصولات باکیفیت و با قیمت کم تولید می‌کرد شناخته می‌شد. اولین گوشی‌های هوشمند آن یعنی M1 و Mi2S توانایی رقابت با مدل‌های پیشرفته و قدرتمند سامسونگ در زمان عرضه را داشتند. با این حال، شیائومی محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان و با قیمت کم‌تر می‌فروخت و بدون نیاز به بازاریابی و بودجه‌های هنگفت تبلیغاتی، صدها هزار دستگاه از محصولات خود را در زمانی کم به فروش می‌رساند.

با این حال، باید به این نکته نیز اشاره کرد که شیائومی، گوشی‌های هوشمند را به شکل مستقل تولید نمی‌کرد و از سازنده‌ها و محصولات شرکت‌های مختلفی مثل وینگ‌تک یا اینونتک استفاده کرد. اولین خودروی این برند نیز از سیستم مشابهی استفاده می‌کند. شیائومی SU7 در یک مرکز تولیدی اسمبل می‌شود که متعلق به گروه BAIC است. با تمام این توضیحات، باید همچنان کمی منتظر بمانیم تا ببینیم این خودروی جذاب و موردانتظار با چه برچسب قیمتی عرضه خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه