شبکه‌های اجتماعی

معرفی برند آیونیک از سوی هیوندای برای تولید خودروهای برقی
اتومبیل فارسی - محصولات آینده هیوندای با برند آیونیک

عزم جدی هیوندای برای عرضه محصولات پاک

هیوندای موتورز کره جنوبی به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد آیونیک (IONIQ) را به یک برند جدا و زیرشاخه هیوندای برای تولید خودروهای برقی و پاک تبدیل کند. در برنامه این شرکت عرضه سه مدل الکتریکی جدید با برند آیونیک وجود دارد که اولین آن‌ها در سال 2021 رونمایی خواهد شد.

 

هدف هیوندای از ایجاد برند آیونیک را باید در استراتژی و هدف‌گذاری این شرکت برای سال 2025 میلادی جست‌و‌جو کرد. هیوندای پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2025 به فروش یک میلیون اتومبیل الکتریکی دست یابد و فروش خودروهای پاک این شرکت 10 درصد کل فروش این شرکت را به خود اختصاص دهد. تلاش برای رسیدن به این هدف اقدامی مشترک از سوی هیوندای، کیا، جنسیس و آیونیک خواهد بود.

هیوندای تحت برند آیونیک و در مدت زمان چهار سال، سه مدل با نام‌های آیونیک 5، آیونیک 6 و آیونیک 7 را به بازار عرضه کند که اولین آن‌ها آیونیک 5 بوده و در اوایل سال 2021 معرفی و عرضه خواهد شد. آیونیک 5 یک کراس‌اوور برقی متوسط خواهد بود که بر اساس مدل مفهومی هیوندای 45 که سال گذشته رونمایی شد توسعه داده می‌شود. علاوه بر این، آیونیک 6 در سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد که بر اساس مدل مفهومی هیوندای Prophecy توسعه داده می‌شود. و سومین محصول که همان آیونیک 7 است در سال 2024 به عنوان یک شاسی‌بلند بزرگ روانه بازار خواهد شد. 

 

طبق اطلاعات رسمی، محصولات برند آیونیک بر اساس یک پلتفرم ماژولار به نام E-GMP ساخته می‌شود و از قابلیت شارژ سریع و مسافت قابل پیمایش مطلوبی برخوردار است. 

حرکت صنایع مختلف به ویژه صنعت خودروسازی به سمت تولید خودروهای پاک سبب ایجاد موج بزرگی از تغییرات و تصمیمات جدید از سوی شرکت‌های خودروسازی برای ورود به این حوزه شده است. هیوندای نیز با معرفی برند مستقل، پلتفرم ماژولار و معرفی سه محصول جدید در چهار سال آینده، عزم جدی خود را برای ورود به این بخش از بازار نشان داده است. البته هیوندای نسبت به بسیاری از رقبا دیرتر به فکر این بخش از بازار افتاد.

نظر دهید


در همین زمینه