شبکه‌های اجتماعی

تلاش برای احیای روحیه اسپرت کورسا با پکیج GSi

نفس مصنوعی

اکنون اوپل کورسا با پکیج‌های اضافه‌ای عرضه نمی‌شود. نسخه ارتقا یافته OPC مدت‌ها است که در بازار وجود ندارد. اما آیا واقعا اوپل، این هاچ‌بک زیبا در این سگمنت حساس را به حال خود رها کرده است؟ آیا درون کورسا GSi، جدید‌ترین تریم اسپرت اضافه شده به کورسا، آن هیجان لازم احساس می‌شود؟
اوپل ادعا می‌کند که دقت و لذت رانندگی خالص را می‌توان با رانندگی اسپرت این نسخه تجربه کرد، اما آیا واقعا کورسا GSi به اندازه تعریف و تمجید‌های سازنده، داغ و هیجان انگیز است؟
برند آلمانی قدیمی و برادر ناتنی او، واکسهال، اصرار دارد که یک تیون خوب باید همچون Corsa OPC انجام شود. کالیپر‌های قرمز رنگ همچون OPC در GSi نیز بر ذات اسپرت این مدل تأکید دارند. این جلوه جوان‌پسندانه، با رینگ‌های سفارشی 18 اینچ و لاستیک‌های 40/215 تکمیل می‌شود. هود ظریفی که بر روی درب موتور نصب شده است، ورودی‌های هوای متعدد، اسپویلر (بال) سقفی برجسته و بازی با خطوط طراحی جانبی خودرو، جذابیتی دو چندان به این سوپر مینی آلمانی بخشیده‌اند.
در آن سوی جلوپنجره اسپرت و لانه زنبوری اوپل، پیشرانه خشمگین 4 سیلندری خفته است که با یک گیربکس 6 سرعته دستی، قدرت را به چرخ‌های جلو می‌فرستند. این موتور با 1.5 لیتر حجم، 150 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز به 220 نیوتن‌متر می‌رسد. با این حال هنوز هم از رقبای اصلی خود همچون فورد فیستا ST و رنو کلیو RS عقب‌تر است. اوپل با انجام این تیون بر روی کورسا، شتاب 0 تا 100 این مدل را به 8.9 ثانیه رسانده است و اکنون، تا 207 کیلومتر بر ساعت هم سرعت می‌گیرد. اما در هر صورت، عقب ماندن کورسا از رقبای آمریکایی و فرانسوی برایش سنگین تمام می‌شود.
برای حفظ سلامت موتور و دست‌یابی به حداکثر گشتاور، سازنده توصیه می‌کند که دور موتور را در بازه 3000 – 4500 rpm نگه دارید و اما بر خلاف OPC، ورژن GSi از کورسا با استاندارد‌ آلایندگی یورو 6 و سایر قوانین جدید اتحادیه اروپا، مطابقت کامل دارد.
اما درون کابین چه می‌گذرد؟ وقتی وارد آن می‌شویم، صندلی‌های ریس Recaro، غربیلک فرمان اسپرت و پدال‌های آلومینیومی برای اتومبیلی که اوپل آن را «‌هاچبک داغ» نامیده است، چندان هم دور از انتظار نخواهد بود. نکته شرم‌آور در کورسا GSi، قطعات تزئینی فیبرکربنی نمای ظاهری هستند که از فیبر کربن واقعی ساخته نشده‌اند!
اگر درباره قیمت این مدل می‌پرسید، باید گفت که سیستم‌های فروش ضعیف گروه PSA به عنوان مالک اوپل، به آلمانی‌ها نیز سرایت کرده است و تاکنون بهای رسمی کورسا GSi اعلام نشده است. از سوی دیگر، کورسا S با قدرت 150 اسب بخاری مشابه، از 18,740 یورو قیمت می‌خورد. مدل‌های فول آپشن کورسا 4 در هم 19,440 یورو می‌ارزند. این بدین معنا است که کورسا GSi قطعا قیمت 20,000 یورو و حتی بیشتر را به خود می‌بیند.

نظر دهید


در همین زمینه