شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس میباخ S680
خوبی که خوب‌تر شد

 

برخلاف تصور عمومی که فکر می‌کنند عمر پیشرانه‌های دوازده سیلندر به علت الکتریکی سازی و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تمام شده، پیشرانه‌های 12 سیلندر همچنان بر روی برخی از مدل‌ها نصب می‌شوند که یکی از آنها S680 مایباخ است.


پیشرانه مذکور بر روی S680 621 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که برای برابوس و مشتریان آن کافی به نظر نمی‌رسید و به همین دلیل این شرکت توان خروجی را افزیش داد و به 850 اسب‌بخار قدرت و 1400 نیوتن‌متر گشتاور تبدیل کرد. مرسدس برای محافظت از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک خود 1400 نیوتن‌متر گشتاور را به 1099 نیوتن‌متر رسانده تا آسیبی به این بخش‌ها وارد نشود.


برای رسیدن به چنین عددی، برابوس حجم پیشرانه را از 6 به 6.3 لیتر رساند و قطر پیستون را افزایش داد. پیستون‌های آهنگری شده، میل‌لنگ سفارشی billet، توربوهای بزرگتر و شاتون‌های جدید از دیگر تغییراتی محسوب می‌شود که این شرکت بر روی پیشرانه مرسدس میباخ S680 انجام داده است.

مرسدس مایباخ S680 از دو ورودی هوا جدید که دو فیلتر مخصوص و جدا گانه دارند هوای مورد نیاز رادیاتور را تامین می‌کند. مپ جدید عملکرد تزریق، احتراق و boost control را به بهترین نحو مدیریت می‌کند. برابوس ادعا می‌کند که با این تغییرات این سدان لوکس 4 نفره می‌تواند در مدت زمان 4.1 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 249 کیلومتر بر ساعت برسد.

 


در خصوص تغییرات ظاهری مرسدس میباخ S680، برابوس یک کیت بدنه فیبرکرین را با رنگ مات یا متالیک بر روی این خودرو نصب کرده که دارای لیپ جدید اسپویلر جلو، ورودی‌های هوا کناری و دفیوزر مرکزی با خروجی دو اگزوز جدید در کناره‌ها است. این اگزوز‌ها از لوله‌های ضدزنگ با پرفورمنس بالا و کنترل صدا با سوپاپ پروانه‌ای ساخته شده‌اند.


زیر خودرو 4 رینگ 22 اینچ Monoblock Z Platinum Edition 10 پره مشکی نصب شده که در جلو 9.5 و در عقب 10 اینچ عرض دارند. به لطف ماژول SportXtra control، ارتفاع مایباخ 0.8 اینچ کاهش پیدا خواهد کرد و بخشی از این چرخ‌ها به زیر گلگیر می‌روند.


داخل کابین مرسدس میباخ S680 نیز از فیبرکربن استفاده کرده‌اند که می‌توان آن را در قسمت‌هایی همچون فرمان، داشبورد، کنسول مرکزی، پدال‌ها و پنل درها مشاهده کرد. برای پوشش کابین از چرم dark gray و Dinamica microfiber استفاده شده اما این شرکت بنا به درخواست مشتریان می‌تواند ترکیب رنگی متفاوتی برای مرسدس میباخ S680 در نظر بگیرد.


مشتریان متمول برای خرید مرسدس میباخ S680  باید 515.016 دلار هزینه کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه