شبکه‌های اجتماعی

براباس این بار دست روی X Class گذاشت

زور آزمایی جدید

چرخ‌های بزرگ‌تر، قدرت بیش‌تر و پوشش چرم داخلی همه آن چه که براباس برای Xکلاس تدارک دیده است را شامل می‌شوند. براباس را پیش از این، با تیونینگ‌های استثنایی بر روی سدان‌ها و SUV‌های مرسدس‌بنز می‌شناختیم. اکنون توجه این تیونر به یکی از جدید‌ترین محصولات ستاره نقره‌ای جلب شده است. نخستین پیکاب بنز، این بار زیر تیغ جراحان براباس رفته است تا قدرت و زیبایی بیشتری پیدا کند. این پکیج تقویتی تحت عنوان D4 PowerXtra شناخته می‌شود که بر روی مرسدس بنز X 250d پیاده‌سازی شده است.
مهم‌ترین تغییر اساسی در ظاهر خارجی خودرو، چرخ‌های جدید و بزرگ‌تر هستند. به جای چرخ‌های فابریک با رینگ 17 یا 18 اینچ، رینگ‌های هفت پره دوبل به قطر 20 اینچ جایگزین شده‌اند. کاپ رینگ‌ه (لوگوی وسط رینگ‌ها) با لوگوی بزرگ مشکی رنگ برابوس ست شده‌اند. همچون بیشتر محصولات براباس، ظاهر این Xکلاس هم با کیت بدنه حجیم و قطعات تزئینی به رنگ مشکی، با ابهت‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. برای ترسناک‌تر شدن این پیکاب، دو نوار LED با نوری خیره کننده در قسمت بالای شیشه جلو تعبیه شده‌اند.
درون کابین، چرم صندلی‌ها را می‌توان با انواع ترکیب سایه‌های مشکی و خاکستری سفارش داد. همچنین نوع چرم مصرفی نیز به میل مشتری قابل تعویض است. دیگر قسمت‌های کابین با Xکلاس استاندارد مشترک است و به جز پدال‌های آلومینیومی و برخی تزئینات کرومی اضافه، مورد جدیدی به چشم نمی‌خورد. براباس با دست‌کاری کردن ECU این اتومبیل، 20 اسب بخار قدرت اضافه را از موتور 250d بیرون کشیده است. اگرچه که قدرت نهایی 208 اسب بخاری برای تبدیل کردن Xکلاس به یکی از موشک‌های براباس به هیچ وجه کافی نیست و در نهایت، شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه‌ای برای آن به دست می‌آید که تنها 0.3 ثانیه از X 250d استاندارد سریع‌تر است. اما گشتاور اکنون به 500 نیوتن‌متر افزایش یافته است که 60 نیوتن‌متر بیش‌تر از حالت عادی است. این گشتاور بالا در خودرو‌های پیکاب، در مواقع حمل بار یا یدک‌کشی به چشم می‌آید.
برای آن دسته از افرادی که به این قدرت و شتاب راضی نمی‌شوند، براباس در حال کار بر روی X 350d است که پس از ورود نسخه اصلی این خودرو به بازار، ورژن ارتقایافته آن نیز توسط براباس عرضه عمومی می‌شود. گفته می‌شود که نسخه استاندارد X 350d از موتوری با 254 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور بهره‌مند است. تیونینگ براباس بر روی این مدل، قطعا منجر به تولید یکی از سریع‌ترین پیکاب‌های بازار خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه