تیونینگ آلمانی دوج چلنجر

جادو یا مهندسی؟

     بیشتر اوقات کسانی که شیفته اتومبیل‌های تقویت‌شده یا به اصطلاح تیون شده هستند نمونه‌های محصور کننده‌ای از آلمان را در ذهن خود دارند. شرکت‌ها و تیم‌های تیونینگ آلمانی اغلب برای ایجاد تغییرات دلخواه‌شان به سراغ اتومبیل‌های آلمانی مثل بنز، پورشه یا ب‌ام‌و می‌روند. داستان اما در گایگرکارز (GeigerCars)  کمی متفاوت رقم خورده چرا که این شرکت آلمانی عاشق کار روی اتومبیل‌های آمریکایی بوده و جدیدترین کار آن‌ها نیز تقویت دوج چلنجر SRT هلکت است.
    کار گایگر روی این دوج چلنجر فقط به خاطر اینکه یک شرکت آلمانی است عجیب نیست، بلکه چلنجر هلکت 2019 به خودی خود 717 اسب بخار قدرت دارد و گایگر معتقد است که این اتومبیل همچنان جای بیشتری برای ارتقا دارد. ممکن است بگویید نسخه دیمون چلنجر هلکت که تولیدی محدود داشت از 840 اسب بخار قدرت برخوردار بود و گایگر دست به کار بیهوده‌ای زده، اما اجازه دهید قبل از آن بگوییم که این دانشمندان دیوانه آلمانی به قدرت کم‌تر از 890 اسب بخار راضی نشده‌اند! بله درست خواندید نزدیک به 900 اسب بخار از پیشرانه این دوج چلنجر استخراج شده که باعث شده برخی فکر کنند این آلمانی‌ها کاری ماورالطبیعی روی آن انجام داده‌اند! اگر به اهمیت گشتاور یا همان تورک یک پیشرانه نیز ایمان دارید بد نیست بدانید که گشتاور تولیدی پیشرانه‌ این اتومبیل 1,018 نیوتن‌متر است!
    افزایش قدرت  و گشتاور دوج چلنجر هلکت مورد نظر از طریق ایجاد تغییراتی در سوپرشارژر آن انجام شده و برای اینکه بهترین نتیجه از کار گرفته شود واحد مدیریت پیشرانه یا همان ECU نیز دست‌خوش بازنگری‌هایی شده است. افزایش این میزان خروجی پیشرانه به طبع سیستم انتقال قدرت قوی‌تری نیز می‌طلبد. به همین علت یک میل گاردان تقویت‌شده 4 اینچی که قطر آن به حدود 102 میلی‌متر می‌رسد با نمونه استاندارد جابجا شده است.
    تغییرات ایجاد شده توسط گایگرکارز در این ماسل‌کار فقط محدود به جزییات فنی نبوده و به لطف این شرکت ظاهر تازه‌ای نیز به آن بخشیده شده است. رینگ‌های چلنجر دیمون به همراه کیت وایدبادی روی این چلنجر به خصوص به چشم می‌خورد که دوج آن‌ها را به صورت آپشن دلخواه روی مدل هلکت عرضه می‌کند. نکته بعدی کاپوت ویژه با یک ورودی هوای کم‌ارتفاع و پهن است که روی آن قرار گرفته است. این کاپوت با طراحی شبیه دیمون ساخته شده است. نوارهای که سرتاسر این چلنجره از روی این اتومبیل کشیده شده‌اند در کنار طرح "دیمون" که در کناره‌های آن نقش بسته ظاهر متفاوتی ساخته‌اند. گایگر که نام Cerberus را برای پروژه جدید خود انتخاب کرده  در جاهای مختلفی نوشته آن را روی بدنه چلنجر ثبت کرده است.
    قیمت این اتومبیل آمریکایی که توسط آلمانی‌ها تیون شده 129,000 یورو اعلام شده است. این اتومبیل احتمالا راننده خود را همیشه خوشحال خواهد کرد، اما تنها توصیه‌ای که به خریداران آن می‌توان کرد نیز این است که تا می‌توانند، همراه این چلنجر سرکش، لاستیک اضافه بخرند.

AutomobileFa-Dodge-Challenger-Hellcat-GeigerCars1.webp AutomobileFa-Dodge-Challenger-Hellcat-GeigerCars10.webp AutomobileFa-Dodge-Challenger-Hellcat-GeigerCars2.webp

AutomobileFa-Dodge-Challenger-Hellcat-GeigerCars3.webp AutomobileFa-Dodge-Challenger-Hellcat-GeigerCars4.webp AutomobileFa-Dodge-Challenger-Hellcat-GeigerCars5.webp

AutomobileFa-Dodge-Challenger-Hellcat-GeigerCars6.webp AutomobileFa-Dodge-Challenger-Hellcat-GeigerCars7.webp AutomobileFa-Dodge-Challenger-Hellcat-GeigerCars8.webp

نظر دهید