شبکه‌های اجتماعی

تیونینگی متفاوت از لامبورگینی هوراکان

قدرت بیش‌تر بدون سپر عقب

 صنعت خودرو در طول دهه‌های گذشته همواره در حال پیشرفت بوده و در هر دوره دست به تولید خودروهایی منحصر به فرد و متمایز زده است. با این که خودروها در کلاس‌های مختلف از هاچ‌بک‌های اقتصادی شهری تا شاسی‌بلندهای آفرودی لوکس هر روز در حال پیشرفت و تجربه فناوری‌های جدید هستند، عده‌ای از مشتریان هستند که خودروی مورد نظر خود را در میان نمونه‌های موجود در بازار پیدا نمی‌کنند و دست به تیونینگ و شخصی‌سازی خودروها می‌زنند. از این نقطه به بعد وارد قلمروی تیونرها می‌شویم، افرادی که طور شخصی وارد بازی تقویت و تغییر خودروها شده‌اند یا شرکت‌های بزرگی که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات و با هزینه‌های سرسام‌آور دست به چنین کارهایی می‌زنند. به تازگی یکی از همین تیم‌های تیونینگ نسخه‌ای متفاوت از لامبورگینی هوراکان را تقویت کرده و قدرت آن را به بیش از 850 اسب بخار رسانده است.
تغییری که در این لامبورگینی ایجاد شده و بیش از همه جلب توجه می‌کند حذف شدن سپر عقب آن است. البته حذف شدن سپر نه تنها باعث ناخوشایند شدن چهره این خودرو نشده است، بلکه با به نمایش گذاشتن جزییات فنی این خودرو بر جذابیت آن افزوده است. از آن جا که پیشرانه این خودرو در قسمت عقب قرار گرفته لوله‌های اگزوز، توربوشارژرها و دیگر اجزای پیشرانه آن در این بخش قابل مشاهده است و می‌توان آن را به نوعی یک اثر هنری در دنیای خودروها دانست.
همه تغییرات ایجاد شده در این خودرو محدود به حذف شدن سپر آن نشده است. تیونینگ صورت گرفته در پیشرانه 5.2 لیتری V10 آنT قدرت 603 اسب بخاری آن را به بیش از 850 واحد رسانده است. این به روز رسانی‌ها توسط  تیم تیونینگ TR3 صورت گرفته است. به منظور بهبود سیستم خنک کاری پیشرانه، یک اینترکولر در قسمت بار خودرو که در واقع در جلوی آن قرار دارد تعبیه شده تا عملکرد خودرو را بهبود بخشیده و بازده آن را افزایش دهد.

نظر دهید


در همین زمینه