شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پیشرانه
بدون نیاز به بنزین و گاز

 درحالیکه اکثر خودروسازها به سمت الکتریکی شدن پیش می‌روند و هزینه‌های میلیارد دلاری انجام می‌دهند، برخی از خودروسازها و شرکت‌های تولید کننده قوای محرکه هیدروژن را فراموش نکرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها AVL اتریش است که به تازگی پیشرانه‌ای 2 لیتری از بخش موتور اسپرت خود معرفی کرده که 410 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 

این شرکت می‌گوید، پیشرانه جدید احتراق ناقص و بد را با تزریق مستقیم آب به ورودی هوا پیشرانه به طور کل حذف کرده است. این ستاپ، احتراق زودرس ناخواسته را حذف می‌کند و احتراق stoichiometric را ارائه می‌دهد که در آن سوخت به طور کامل می‌سوزد و خبری از lean نخواهد بود.

 

این شرکت اواخر سال 2022 اعلام کرد در حال توسعه و کار بر روی یک پیشرانه با خروجی 402 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور است. پس از گذشت نزدیک به یکسال حالا آنها موفق شدند تا این پیشرانه را با خروجی بهتر تولید کنند. این پیشرانه با همکاری آزمایشگاه Humda تولید کرد و پس از تست‌ها و شبیه سازی‌ها نوبت آن است که آن را بر روی یک خودرو سوار کنند.

 

این شرکت در راه توسعه پیشرانه هیدروژنی تنها نیست و رقبای سرسختی همچون یاماها و گروه تویوتا، هوندا، سوزوکی و کاوازاکی به صورت همزمان بر روی این قضیه فعالیت می‌کنند.

نظر دهید