شبکه‌های اجتماعی

میشلن و تولید تایر برای رسیدن به 500 کیلومتر در ساعت
روتیتر

خودروهای سوپراسپرت روز به روز قوی‌تر می‌شوند و این مساله به یک موضوع رقابتی بین برندها تبدیل شده است. بوگاتی شیرون، کونیخزگ آگرا RS و هنسی ونوم F5 جزء این ابرخودروها هستند که در تلاش برای رسیدن به سرعت های بسیار بالا هستند.
عطش سرعت در سوپر اسپرت ها و ابر خودروها به قدری است که در حال رقابت برای نزدیک شدن به سرعت 500 کیلومتر در ساعت هستن و برای رسیدن به چنین سرعت های سرسام آوری اولین و مهم ترین نیاز این خودروها لاستیک مناسب و ایمن برای دستیابی به چنین سرعت هایی است.
همان‌طور که بیشینه سرعت این ابرخودروها افزایش می‌یابد، اشتیاق برای تبدیل شدن به اولین خودروسازی که بتواند یک مدل تولیدی با بیشینه سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت معادل ۳۰۰ مایل در ساعت بسازد، بیش‌تر می‌شود. دستیابی به چنین هدفی عمدتا نمادین است، اما هر خودروسازی که بتواند برای اولین بار رکورد سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند، ارزش تجاری قابل توجهی به همراه آن به دست خواهد.
میشلین (Michelin) تاکنون با تولید لاستیک با عملکرد بالا برای محصولات سرعتی بیگانه نبوده است و خودروهایی مانند بوگاتی و کونیخزگ برای دستیابی به رکورد پیشین خود از لاستیک‌های آن استفاده کرده‌اند. اما میشلین هنوز تایری تولید نکرده است که بتواند سرعت‌های حدود ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را تحمل کند؛ البته در حال تلاش برای ساختن چنین لاستیکی است و می‌خواهد مقدمات آن را در آینده نزدیک فراهم کند.
به نظر می‌رسد این مشکل به‌زودی توسط میشلین حل شود؛ زیرا آن‌طور که اریک شمدینگ، مدیر تولید میشلیندر این باره می‌گوید، در حال تلاش برای تولید تایری با قابلیت تحمل سرعت‌های بالا حدود ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت است. چنین تلاشی نشان می‌دهد که این شرکت به ساخت این تایر مخصوص نزدیک شده است؛ اما هنوز هم تا دستیابی به هدف فاصله وجود دارد.

 

منبع: دیجیاتو

نظر دهید


در همین زمینه