شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا e:NP2
عرضه احتمالا انحصاری در چین

نمایش کانسپت‌های برند تازه‌تاسیس Ye از سوی هوندا در نمایشگاه پکن می‌توانست هیجان‌انگیزترین خبر مربوط به این برند ژاپنی در چین باشد اما اخبار مربوط به محصولات الکتریکی آن محدود به این مورد نبود. هوندا در نمایشگاه پکن از نسخه‌های تولیدی دو کراس‌اوور الکتریکی خود یعنی e:NP2 و e:NS2 رونمایی و زمان شروع تولید و عرضه آن‌ها را هم افشا کرد.

این دو محصول اولین بار در قالب مدل‌های مفهومی در نمایشگاه شانگهای سال گذشته معرفی شدند. نسخه‌های تولیدی معرفی‌شده در نمایشگاه پکن به غیر از چند مورد جزئی، ظاهر تقریبا یکسانی با کانسپت‌ها دارند. معدود تغییرات آن نیز محدود به استفاده از چراغ‌های LED رایج‌تر، پوشش‌های بزرگ‌تر آینه‌ها و چرخ‌های کمی کوچک‌تر شده است. به غغیر از گلگیرها و چراغ‌های متفاوت، ظاهر کلی هر دو کراس‌اوور نیز مشابه هم است. تنها تفاوت مهم بین این دو محصول این است که مدل e:NP2 از جوینت‌ونچر GAC Honda می‌آید اما مدل e:NS2 محصول جوینت‌ونچر Dongfeng Honda است.

 

قدم اول هوندا برای اهداف بزرگ آینده

ابعاد کراس‌اوورهای الکتریکی جدید هوندا مشابه تسلا مدلY است و طول و عرض آن‌ها به ترتیب به ۴۷۸۸ میلی‌متر و ۱۸۳۸ میلی‌متر می‌رسد. فاصله بین‌محوری ۲۷۳۵ میلی‌متر اعلام شده و ارتفاع محصولات نیز به ۱۵۷۰ میلی‌متر می‌رسد. در فضای داخلی خودرو یک هدآپ دیسپلی بزرگ و یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی با سیستم عامل مخصوص چینی مشاهده می‌شود. یک سیستم گرمایشی هوشمند نیز توسط هوندا اعلام شده که ظاهرا می‌تواند با رساندن مصرف برق به کم‌ترین حد ممکن،‌ هوای مطلوبی را ارائه دهد. علاوه بر این، یک سیستم پخش رایحه نیز در خودرو وجود دارد و سرنشین‌ها می‌توانند از بین چند گزینه، عطر موردنظر خود را انتخاب کنند.

 



کراس‌اوورهای دوقلوی هوندا سوار بر پلتفرم e:N Architecture F هستند و از یک بسته باتری ۶۸.۸ کیلووات‌ساعتی تامین‌شده توسط شرکت CATL و یک تک‌پیشرانه الکتریکی در جلو بهره می‌برند. این پیشرانه قادر به تولید ۲۰۱ اسب بخار است. هوندا می‌گوید مدل e:NP2 می‌تواند با یک بار شارژ کامل و در چرخه CLTC، مسافتی برابر با ۵۴۵ کیلومتر را طی کند. اگرچه هوندا رسما از مسافت قابل‌پیمایش دیگر مدل یعنی e:NS2 صحبت نکرد اما انتظار می‌رود که این مدل هم توانایی طی کردن مسافت مشابهی را داشته باشد. فرآیند تولید هوندا e:NP2 از همین الان شروع شده اما تولید مدل هوندا e:NS2 به ماه ژوئن موکول شده است. هوندا گفته که مدل e:NS2 رنج قیمتی بین ۲۲ هزار و ۱۰۰ دلار تا ۲۴ هزار و ۹۰۰ دلار خواهد داشت.

 


هوندا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ حداقل ۱۰ مدل الکتریکی آماده فروش و عرضه در بازار چین داشته باشد. هدف نهایی این خودروساز ژاپنی نیز تبدیل شدن به یک برند انحصارا الکتریکی در منطقه تا سال ۲۰۳۵ است.

نظر دهید