شبکه‌های اجتماعی

آخرین لامبورگینی اونتادور معرفی شد
AutomobileFa - 2022 Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae

769 اسب بخار برای خداحافظی

 


بیش از ده سال از معرفی اولیه لامبورگینی اونتادور می‌گذرد. اتومبیلی که برای جانشینی مورسیه‌لاگو افسانه‌ای شد. حالا قصه اونتادور نیز به پایان نزدیک شده و آخرین نمونه آن با قوی‌ترین پیشرانه ممکن سر از اصطبل لامبورگینی بر می‌آورد.


کد LP 780-4 برای آخرین اونتادور در نظر گرفته شده که خبر از پیشرانه 6.5 لیتری دوازده سیلندر با آرایش V شکل می‌دهد که 780 PS برابر با 769 اسب بخار قدرت دارد. این میزان قدرت اندکی از نسخه SVJ بیشتر است و همان گشتاور 720 نیوتن‌متری را تولید می‌کند. اگر اهل حساب و کتاب هستید در نظر داشته باشید 1550 کیلوگرم وزن این اونتادور است و نسبت قدرت به وزن آن مانند SVJ است.


ایده اصلی برای آخرین هنرنمایی اونتادور این بوده که زیبایی و تجمل نسخه S را در کنار عملکرد و قدرت SVJ به نمایش بگذارد. در دو نسخه کوپه و رودستر عرضه خواهد شد. چهار چرخ فرمان‌پذیر و چهار چرخ محرک. این اتومبیل به بال عقب متحرکی نیز مجهز است که سه حالت مختلف می‌تواند داشته باشد.


در میدان نبرد اما سن برای اونتادور فقط یک عدد است. فقط به 2.8 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نیاز دارد. اگر هم بخواهید فورا به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسید فقط 8.7 ثانیه کافی است. و اگر خیلی عجله داشته باشید می‌توانید حداکثر به سرعت 355 کیلومتر بر ساعت برسید. نسخه رودستر آن به خاطر سقف پیچیده‌تر، سنگین‌تر بوده و اندکی تنبل‌تر از مدل کوپه است. اما مطمئن باشید در استفاده روزمره متوجه این موضوع نخواهید شد.


350 دستگاه کوپه و 250 دستگاه رودستر از آخرین اونتادور تولید خواهد شد. تولید کننده سوپرکارهای ایتالیایی، لامبورگینی، اعلام کرده که محصولاتش از 2024 هیبریدی خواهند شد و یک محصول تمام‌الکتریک نیز معرفی می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه