شبکه‌های اجتماعی

ریگان کوپا نیوفیس به ایران می‌آید
Automobile Farsi - Rigan Coupa Newface

کراس اوور ریگان خودرو با طراحی جدید و امکانات بیش‌تر

چندی پیش عکس‌هایی از نسخه ریگان کوپا نیوفیس منتشر شده است که پیش‌تر نیز خبرهایی در مورد آن منتشر شده بود. ریگان خودرو، شریک تجاری جیانگ‌نان از زیرمجموعه‌های زوتی در ایران قصد دارد این نسخه جدید را در ایران عرضه کند. ریگان خودرو نسخه قبلی این اتومبیل را در ایران با نام کوپا عرضه کرده‌ و حالا با تغییراتی در طراحی این محصول را به روز رسانی کرده و قصد دارد آن را وارد بازار ایران کند. با این حال هنوز معلوم نیست این خودرو که در حال گذراندن مراحل دریافت اساتاندارد است به عنوان جایگزین کوپا معرفی خواهد شد یا این که به عنوان یک مدل متفاوت در کنار آن عرضه می‌شود.

ریگان کوپا در بازار چین پیش از این در تیپ‌های اسپرت و کوپه به ترتیب در سال‌های 2016 و 2017 به بازار عرضه شده که در سال 1397 نیز از سوی ریگان خودرو در ایران عرضه شد. نسخه قبلی کوپا در جلو مشابه فولکس‌واگن توآرگ طراحی شده بود که در طراحی فیس‌لیفت این شاسی‌بلند شخصیت مستقلی پیدا کرده است. در طراحی عقب ریگان کوپا نیوفیس سپرها و شکل چراغ‌های LED به طور کامل تغییر کرده است. نمای داخلی ریگان کوپا نیوفیس نیز بر اساس ترند روز طراحی خودرو بازطراحی شده است. نمایشگر در بالاترین موقعیت قرار گرفته و دریچه‌های کولر مرکز داشبورد نیز به صورت به هم پیوسته طراحی شده است. دیگر ویژگی نمای داخلی ریگان کوپا نیوفیس جایگزین شدن دکمه‌های فیزیکی با نمونه‌های لمسی است.

در اندازه ریگان کوپا تغییراتی ایجاد شده است به طوری که طول این خودرو نسبت به نسخه قبلی 60 میلی‌متری بیش‌تر شده و به 4691 میلی‌متر رسیده است. ارتفاع ریگان کوپا نیوفیس نیز دو میلی‌متر افزایش یافته، اما در عرض و فاصله دو محور خودرو تغییری ایجاد نشده است.

هنوز اطلاعات پیشرانه مورد استفاده در فیس‌لیفت زوتی T600 در چین منتشر نشده است. زوتی T600 پیش از این با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو با توان 162 اسب‌بخار و 2 لیتری توربو با توان 190 اسب‌بخار عرضه می‌شد. در تیپ اسپرت زوتی T600 نیز از همین پیشرانه‌ها استفاده شده، اما در تیپ کوپه این اتومبیل از پیشرانه 1.5 لیتری توربو با توان 156 اسب‌بخار استفاده شده بود. دیگر پیشرانه تیپ کوپه زوتی T600 نمونه 1.8 لیتری با توان 177 اسب‌بخار است. همچنین به نظر نمی‌رسد نسخه تمام چرخ محرک در ریگان کوپا نیوفیس عرضه شود.

ریگان کوپا نیوفیس نسبت به نسخه قبل از آن 70 کیلوگرم سبک‌تر و فضای بار آن 10 لیتر افزایش یافته و به 344 لیتر رسیده است. بر اساس اطلاعاتی که ریگان خودرو منتشر کرده، نسخه فیس‌لیفت شده این اتومبیل نیز در ایران با همان پیشرانه 1.5 لیتری با توان 156 اسب‌بخار همراه با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و به صورت دیفرانسیل جلو به بازار عرضه خواهد شد.

ریگان کوپا نیوفیس از سیستم ‌های ایمنی ABS، EBD، ESC، TCS، HAC، EPB، EBA وBOS و فرمان برقی EPS بهره می‌برد. از امکانات رفاهی ریگان کوپا نیوفیس می‌توان به سقف پانوراما، چراغ‌های جلو LED با قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیمات ضد انعکاس نور آینه وسط، استارت دکمه‌ای، رینگ‌های آلیاژی 18اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور پارک عقب، سنسور باد لاستیک، دوربین عقب و تریم داخلی چرم مصنوعی، آینه‌های کناری برقی و برف پاک‌کن ژله‌ای اشاره کرد.

ریگان کوپا نیوفیس را در دو تیپ رویال و فلگشیپ به بازار عرضه خواهد کرد که تیپ فلگشیب نسبت به تیپ رویال از امکانات بیش‌تری مانند کیسه هوای 10 نقطه‌ای، رادار خطی، دوربین 360 درجه، کروز کنترل و در صندوق برقی برخوردار است.

نظر دهید