شبکه‌های اجتماعی

تفاوت تیپ‌های پژو 207i جدید در چیست؟

تصمیم ایران‌خودرو پس از توقف نسخه فول آپشن

 بار دیگر پس از بازگشت تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های خودروسازی، ایران‌خودرو برای تولید محصولات گروه پژو با مشکلاتی مواجه شده است. پژو 207i یکی از محصولات ایران‌خودرو است که برای تامین برخی قطعه‌های آن با کمبود مواجه شده است. به نظر می‌رسد ایران‌خودرو در تامین آلومینیوم مورد نیاز برای تولید رینگ‌های 14 اینچی آلیاژی این خودرو با مشکل مواجه شده است  و با عرضه تیپ‌های جدید سعی در کنترل این وضعیت دارد.

به این ترتیب کلاس‌هایی از 207i جدید که با کد 60005 و 60007 شناخته می‌شوند به جای رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی از نمونه‌های 14 اینچی فولادی برخوردار هستند. به این معنی که تنها تیپ 60002 این خودرو از رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی سود می‌برد. تفاوت دیگری که برای کلاس‌های یاد شده 207i می‌توان به آن اشاره کرد برخورداری از آپشن کروزکنترل است. کدهای 6002 و 6007 به کروزکنترل مجهز هستند و تیپ 6005 است که از این آپشن محروم مانده است.

بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت رسمی ایران‌خودرو نسخه اتوماتیک 207i از تمامی این آپشن‌ها برخوردار است. گفته می‌شود ایران‌خودرو برای عرضه رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی این خودرو در سطح جدی‌تری با مشکل مواجه است و به طور کلی ممکن است عرضه آن بسیار کاهش یافته یا متوقف شود.

پژو 207i از پیشرانه TU5 به حجم دقیق 1587 سی‌سی با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر نیرو می‌گیرد که با جعبه‌دنده‌های دستی و خودکار عرضه می‌شود. این اتومبیل کوچک شهری از سطح قابل قبولی از امکانات برخوردار است که به عنوان مثال می‌توان به سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، بلوتوث، پورت  USB، آینه‌های برقی تاشو، سنسور و دوربین دنده‌عقب، سامانه‌های ترمز ABS،  EBD و EBA اشاره کرد.

نظر دهید


در همین زمینه