شبکه‌های اجتماعی

برای آن‌هایی که می‌خواهند متمایز باشند

میتسوبیشی اکلیپس کراس به ایران رسید

میتسوبیشی اکلیپس کراس، جدیدترین کراس‌اوور میتسوبیشی که بین مدل‌های ASX و اوتلندر قرار می‌گیرد، به تازگی از سوی آرین موتور پویا، نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران معرفی شده است.
میتسوبیشی اکلیپس کراس، نام خود را از مدل کوپه اکلیپس گرفته است، هر چند هیچ شباهتی بین این دو خودرو وجود ندارد.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017، نخستین محفلی بود که میتسوبیشی اکلیپس کراس در آن به نمایش در آمد. میتسوبیشی پیش‌تر این محصول را در قالب دو کانسپت با نام‌های XR-PHEV و XR-PHEV II به نمایش در آورده بود. میتسوبیشی اکلیپس کراس که توسط آقای «تسونیرو کونیموتو» و بر اساس پلت‌فرم GS میتسوبیشی طراحی شده، به دلیل تعطیلی کارخانه میتسوبیشی در خاک آمریکا در فوریه سال 2016، تنها در خاک ژاپن در سایت «میزوشیما» تولید می‌شود.


طراحی
میتسوبیشی اکلیپس کراس با جدیدترین زبان طراحی این شرکت شکل گرفته است و خلاف دیگر مدل‌های میتسوبیشی روحی جوان در آن دمیده شده است. جلوپنجره جدید میتسوبیشی بر پیشانی این خودرو خودنمایی می‌کند. میتسوبیشی تلاش کرده از سبک جدید طراحی خودرو در این محصول خود استفاده کند. همین مساله موجب شده در نمای جلوی میتسوبیشی اکلیپس کراس شاهد چراغ‌های دو تکه و در نمای عقب آن چراغ‌های متصل به یکدیگر را ببینیم.
در نگاه نخست به نظر می‌رسد شیب ستون C میتسوبیشی اکلیپس کراس فضای چندانی برای بار و سرنشین‌های عقب باقی نگذاشته باشد، اما با بررسی دقیق‌تر با فضایی بزرگ‌تر نسبت به رقیب‌های این خودرو مواجه خواهید شد. می‌توان پهنای بسیار زیاد ستون C را بزرگ‌ترین ضعف در میتسوبیشی اکلیپس کراس عنوان کرد. به نظر می‌رسد این پهنای زیاد دید کمی در اختیار راننده قرار دهد، اما میتسوبیشی با در نظر گرفتن دوربین‌های متعدد سعی در رفع این مشکل داشته است.


ویژگی‌های فنی
میتسوبیشی اکلیپس کراس با پیشرانه 4B40 با حجم 1.5 لیتر مجهز به توربوشارژ با توان 161 اسب‌بخار در ایران عرضه خواهد شد. این پیشرانه 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و میزان تولید گازهای آلاینده آن در هر کیلومتر تنها 159 گرم است.
میتسوبیشی اکلیپس کراس با این موتور به راحتی تا 200 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد و صفر تا صد را بر اساس اعلام میتسوبیشی در 9.8 ثانیه پر می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در سیکل ترکیبی و در هر صد کیلومتر مسافت به 7.01 لیتر می‌رسد. اکلیپس کراس با جعبه دنده CVT در ایران عرضه می‌شود و قدرت آن به وسیله سیستم مدرن (S-AWC (Super All Wheel Control به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. میتسوبیشی نخستین بار این سیستم را سال 2007 در لنسر اوولوشن استفاده کرد و اکنون نسخه پیشرفته‌تر آن را در اکلیپس کراس 2018 به کار گرفته است.
از تجهیزات رفاهی این مدل می‌توان به نمایش‌گر 7 اینچی لمسی، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، هدآپ دیسپلی، برقراری ارتباط با سامانه‌های اپل کار پلی و اندروید اتو، پشتیبانی از سیستم ارتباط صوتی Google MapsTm و Google PlayTm، سانروف دو تکه، چراغ روشنایی روز، صندلی تاشو عقب با نسبت 60:40 و بسیاری دیگر از موارد اشاره داشت. آرین موتور مجهز ترین نسخه این خودرو را برای بازار ایران آماده کرده است، هر چند ممکن است آپشن‌های کروز کنترل تطبیقی و سیستم کنترل حرکت بین خطوط برای بازار ایران قابل عرضه نباشد.


وضعیت میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران
آرین موتور، میتسوبیشی اکلیپس کراس را با قیمت 262 میلیون تومان برای عرضه به بازار آماده کرده است. این قیمت ممکن است با تغییر وضعیت واردات خودرو و تغییر نرخ ارزی که به واردکننده‌های خودرو اختصاص داده می‌شود تغییر کند. با این حال میتسوبیشی اکلیپس کراس خودروهایی مانند تویوتا C-HR و نیسان جوک اسپرت را پیش رو دارد که به نظر می‌رسد با ویژگی‌هایی که دارد، از آن‌ها پیش بیافتد.

نظر دهید


در همین زمینه