شبکه‌های اجتماعی

خداحافظی مزدا با بازار ایران
روتیتر

خودروهای مزدا چندین سال است که توسط بهمن موتور تولید شده و به بازار عرضه می شوند و در این سالها شاهد عرضه مدل های مختلفی همچون مزدا 323، مزدا 2 و دو نسل از مزدا 3 در مدل های هاچ بک و سدان از این شرکت بوده ایم. اما گویا شرایط به گونه ای پیش رفته که دیگر محصولی از مزدا را در خط تولید بهمن موتور نخواهیم دید. موضوعی که هفته گذشته در خلال نشست خبری مربوط به پیش فروش مزدا 3 جدید از سوی مدیران این شرکت بیان شد.

معاون فروش بهمن موتور، حمید رضا علیزاده در نشست خبری بیان کرد که برای توسعه یک محصول آیتم های مختلفی مانند توان زیرساختی شرکت و موافقت برند اصلی دخیل هستند. وی با اشاره به برنامه فروش اخیر این شرکت و حواشی پیش آمده در مورد آن ادامه داد که حتی اگر ما توان تولید 212 هزار دستگاه مزدا 3 در سال را داشتیم، شرکت مزدا قطعات لازم برای این کار را تامین نمی کرد. وی تصریح کرد که رابطه مزدای ژاپن و بهمن موتور به دلیل بازگشت تحریم های خودروسازی قطع شده است و دیگر قطعات لازم به این شرکت نمی رسند. از ابتدای سال جاری نیز ظرفیت تولید مزدا 3 نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود پنجاه درصد افت داشته، اگر چه پیش از این نیز این خودرو ظرفیت تولید بالایی نداشت.
علیزاده از برنامه شرکت مزدای ژاپن برای از رده خارج کردن نسل فعلی مزدا 3 از چرخه تولید خبر داد و گفت: برای سرمایه گذاری بر روی توسعه یک محصول، نیاز است که آن خودرو حداقل ده سال قابلیت تولید داشته باشد که مزدا 3 این قابلیت را ندارد. قرار است محصولاتی از برند های هاوال و فاو، جایگزین مزدا 3 در خط تولید بهمن موتور شوند. همزمان مذاکرات بهمن موتور با دیگر برندهای همکار ادامه دارد.

 

منبع: خودروبانک

نظر دهید


در همین زمینه