شبکه‌های اجتماعی

عدم شماره گذاری خودروهای یورو 4 با مدل سال 98

خودروسازان باید به دنبال استاندارد یورو5 محصولات خود باشند

مسعود زندی، مدیر دفترملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که برنامه ارتقای استاندارد طبق قانون هوای پاک آیین نامه داشته و در این آیین نامه برنامه استانداردسازی برای خودروهای غیردیزلی نیز تعیین شده است و اعلام می کند که استاندارد یورو5 برای سال آینده و برای وسایل نقلیه غیردیزلی هم مشخص شده است و خودروسازان باید به دنبال استاندارد یورو5 محصولات خود باشند تا مجوزهای لازم را از سوی محیط زیست دریافت کنند.
 طبق گفته مسعود زندی، مدیر دفترملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، هر اتومبیل تولید شده در سال 98 فاقد استانداردسازی محیط زیست یورو5 باشد ، از شماره گذاری محروم خواهد شد و خودروسازان موظف به ارتقای سطح آلایندگی محصولات خود هستند. برای خودروهای دیزلی استاندارد تغییر نکرده و تا سال 1400 استاندارد یورو4 +VPF ، استاندارد یورو5 +AAD و استاندارد یورو6 در نظر گرفته شده است و خودروسازان با رعایت هر کدام از این استانداردها می‌توانند مجوز شماره گیری محصولات خود را دریافت کند، اما اگر چنین چیزی تحقق پیدا نکند، از شماره گذاری خودروها جلوگیری خواهد شد.
علاوه بر این، از  مسعود زندی سوال شد که آیا بنزین های مصرفی در تهران و کلان‌شهرهای کشور در حال حاضر یورو4 است یا خیر، پاسخ چنین بود که سازمان محیط زیست به طور مکرر در حال نمونه گیری از بنزین یورو4 است و این نوع بنزین در 8 کلان‌شهر کشور از جمله سطح تهران کیفیت خوبی دارد و حتی نسبت به سال های گذشته کیفیت آن خیلی بهتر شده است. هرچند موارد و متغیرهای آلودگی به صورت آنلاین بررسی می شوند و تغییرات آن شاید در حد چند PPM و مقدار ناچیزی خواهد بود.

 

منبع: خودروبانک

نظر دهید


در همین زمینه