شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دایون DX
نسخه آفرودی مدل های Y5 و Y7

 در حال حاضر دو محصول دایون Y5 پلاس و Y7 در خط تولید صنایع خودروسازی ایلیا قرار دارند. این دو محصول از شاسی مستقل های مونتاژی در بازار ایران هستند که در بخش فنی تفاوت دارند. خودروی Y5 مجهز به پیشرانه 4K21 میتسوبیشی با حجم ۲ لیتر است و قادر است ۲۰۲ اسب بخار توان و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. مدل Y7 نیز مجهز به پیشرانه 4k22 با حجم ۲.۴ لیتر است و قادر است ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور فراهم کند. این دو مدل در بخش انتقال قدرت با یکدیگر یکسان اند و هر دو از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده می کنند.
اکنون ایلیا موتور نسخه آفرودی این دو خودرو را با تجهیزات مورد نیاز با پسوند DX و آماده برای آفرود آماده ارائه به مشتریان کرده است.

 

تجهیزات آفرودی دایون DX
جهت آماده سازی خودرو از لحاظ فنی برای سفرهای آفرودی، ایلیا موتور پکیجی از لوازم مورد نیاز برای بیراهه نوردی فراهم کرده که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

 

AutomobileFa DayunList 14030210

 

با توجه به این لیست دارندگان دایون Y5 و Y7 می توانند جهت تجهیز خودروی خود به لوازم آفرودی و ارتقاء به تیپ DX، حدود ۲۹۵ میلیون تومان پرداخت کنند تا از ویژگی های ارتقا یافته دایون DX بهره مند شوند.

 

تغییرات فنی دایون DX
رادیاتور در نسخه DX کمی تغییر موقعیت داده تا سپر آفرودی بتواند از بخش خنک کاری موتور محافظت کند.

 

مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی دایون Y7 و Y5
امکانات ایمنی و رفاهی شامل نمایشگر لمسی، هفت صندلی، صندلی راننده برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، استارت دکمه ای، سانروف، دوربین عقب، ره‌یاب ماهواره ای، آینه های تاشوی برقی، تنظیم الکتریکی شدت پرتاب باد ردیف دوم و سوم، تریم داخلی چرم، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، تهویه الکتریکی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین، دو عدد ایربگ، قفل دیفرانسیل عقب اتوماتیک و مکانیکی، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، تایرهای M+S، ترمزهای ABS ،EBD ،BA و… است.

علاوه بر این، دی لایت های دایون Y7 روی مه شکن های خودرو قرار گرفته و اکنون این شاسی بلند به امکانات جدیدی نظیر سنسور پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سنسور نور و باران تجهیز شده است.

 

نظر دهید