شبکه‌های اجتماعی

ماجرای کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت چیست؟
روتیتر

کم‌فروشی در برخی از جایگاه‌های سوخت سال‌هاست که آفت این بخش است و اعتراض بسیاری از مردم را به همراه دارد؛ به‌تازگی هم با انتشار فیلمی در فضای مجازی، واکنش‌های زیادی را در برداشته است که البته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آن را تایید نکرده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بارها در واکنش به این انتقادها و شایعه‌ها اعلام کرده که شماره تلفن ۰۹۶۲۷ در سراسر کشور برای دریافت انتقادها فعال است و مردم می‌توانند درصورت شائبه کم‌فروشی بنزین، نام و نشانی جایگاه مربوطه و ساعت سوخت‌گیری را اطلاع دهند.

در سامانه نظارتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران این امکان وجود دارد که موجودی بنزین مخازن جایگاه‌ها کنترل شود و حتی از طریق دوربین‌های مداربسته نصب شده در جایگاه‌های سوخت، می‌توان خطاهای احتمالی را کنترل کرد.

 

پیش از این هم بارها شایعه فروش هوا به جای بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت مطرح بود و پاسخ شرکت فرآورده‌های نفتی کشور نیز این بود که "با توجه به کنترل دوره‌ای جایگاه‌ها از سوی مؤسسه استاندارد و شرکت یاد شده، امکان کم‌فروشی و فروش هوا به جای بنزین منتفی است".

اما به‌ تازگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه‌ای، شایعه‌ها در فضای مجازی را تکذیب و تاکید کرده که "هیچ گونه کم‌فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور گزارش نشده است".

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این اطلاعیه جدید تصریح کرده که "با توجه به کنترل و بازرسی مستمر جایگاه‌های عرضه و سوخت‌رسانی مطلوب در جایگاه‌ها، لازم است هموطنان از توجه به چنین شایعه‌هایی و انتشار آن جدا خودداری کنند".

البته نارضایتی از عملکرد نیروهای شاغل در جایگاه‌ها کم و بیش وجود دارد. به‌ویژه اینکه برخی شهروندان ازجمله بانوان گلایه دارند که کارگران جایگاه‌ها سرشان کلاه می‌گذارند و از اعتماد آنها سوءاستفاده می‌کنند. در این میان یک راه‌حل این است که این افراد برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، قبل از سوخت‌گیری دقت کنند که مانیتور نمایش وضعیت سوخت‌گیری صفر باشد و سپس نسبت به سوخت‌گیری اقدام کنند.

 

منبع: ایسنا

نظر دهید


در همین زمینه