شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - محصولات بهمن موتور
بهمن موتور واکنش نشان داد

 

شرکت گروه بهمن (سهامی عام) در ارتباط با گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با عنوان «احتکار خودرو توسط بهمن به امید مجوز گرانی از سوی شورای رقابت»، جوابیه‌ای منتشر کرد.


متن جوابیه شرکت گروه بهمن بدین شرح است: پیرو انتشار خبری توسط خبرگزاری محترم جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با عنوان احتکار خودرو توسط بهمن به امید مجوز گرانی از سوی شورای رقابت ادعاهایی واهی و غیر واقع نسبت به عملکرد این شرکت مطرح شده که توضیحاتی در این خصوص ارائه میشود. خواهشمند است طبق قانون مطبوعات نسبت به انتشار این جوابیه دستورات لازم صادر شود.


در خصوص محصولات بهمن موتور تا به حال در دو مرحله دعوتنامه واریز وجه با قیمتهای شورای رقابت به تعداد ۵۳۰۰ دستگاه خودرو صادر شده و در خصوص محصولات تجاری نیز پنج مرحله عرضه در بورس کالا انجام شده است.


این در حالیست که در گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) که بر اساس اطلاعاتی نادرست تهیه شده این عدد سه هزار و ۵۱۲ دستگاه ذکر شده است البته خطای نگارش خبر در جایی است که نویسنده آن مفهوم برنامه ریزی تولید را با تیراژ محقق شده تولید یکی در نظر گرفته است این در حالیست که در هر برنامه تولیدی ممکن است تیراژ هدف با میزان محقق شده متفاوت باشد همین خطا در بخش بررسی تولیدات بهمن دیزل نیز تکرار می شود و خبرنگار نسبت به تفاوت مفهوم هدف گذاری تولید و برنامه محقق شده بی توجه است.


لازم به ذکر است برخلاف ادعای، ناروای احتکار در تیتر خبر بر اساس تصمیم شورای رقابت خودروسازان اجازه نداشتند تولیدات خود را خارج از سامانه یکپارچه عرضه کنند این رسانه ضمن تصحیح اشتباه مربوط به گزارش ارائه شده پیشنهاد میشود این خبرگزاری که همواره پشتیبان تولید در کشور بوده و وظیفه حمایت از صنعت داخلی در شرایط تحریمهای ظالمانه بین المللی را دارد پیش از تهیه چنین گزارشهایی حتما با روابط عمومی شرکتهای مربوطه ابهامات خود را مطرح کند تا به شبهات پاسخ داده شود و محلی برای خوراک شبکه های معاند که همیشه به دنبال زیر سوال بردن موفقیتهای صنعتگران داخلی و عدم کارآیی آنها هستند نشوند.


همچنین در متن این خبر به صورت ضمنی مسائلی مطرح شده است که در پاسخ تنها باید گفت گروه بهمن تنها خود را پیرو فرمایشات رهبری دانسته و در راستای تحقق فرمایشات ایشان به دنبال افزایش تولید و اشتغالزایی و کاهش قیمت با داخلی سازی محصولات است که شاهد آن عملکرد گروه بهمن است که روند افزایش تولید آن همچنان ادامه دارد و توانست نیروی انسانی خود را از ۱۵۰۰ نفر طی پنج سال به ۷۲۰۰ نفر افزایش دهد و مقایسه قیمت محصولات این شرکت نیز گواهی میدهد که محصولات بهمن در مقایسه با تولیدات مشابه رقبا منصفانه قیمت گذاری شده است. همچنین افزایش چهار برابری سالن های تولیدی و کسب رتبه ۲۱ اشتغالزایی در میان صد شرکت برتر کشور نشان از اهتمام گروه بهمن به توسعه دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه